کل اخبار:321
-
۱۳۹۳-۰۵-۲۰ ۱۰:۰۰
نگاهی به فیلم جدید بهروز افخمی
آذین: «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» تولدی دوباره برای افخمی است
سینماپرس: یک منتقد و مدرس سینما با بیان اینکه فیلم جدید افخمی یکی از امیدهای گیشه سال ۹۳ است گفت: این اتفاق بدین معنی است که فیلم سینمایی «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» شرایط تولدی تازه برای بهروز افخمی رقم زده است و او باید بکوشد طعم شیرین اقبال از فیلمش را با ساختن آثار بهتر و قوی شیرین تر کند.
-
۱۳۹۳-۰۵-۱۷ ۱۰:۵۶
نقد شفاهی/ نگاهی به فیلم تازه یک کارگردان جنجالی
آذین: «کلاشینکف» انفجار دغدغه های اجتماعی و سیاسی سعید سهیلی در سینمای ایران است
سینماپرس: یک منتقد و مدرس سینما گفت: سعید سهیلی فیلمساز اندیشمند و متعهدی است و این تبحر را دارد که حرفهای خوب و انسانی خود را در فیلمهای خوش ساخت تر، متعهدانه تر و سینمایی تر بازگو کند. «کلاشینکف» انفجار دغدغه های اجتماعی و سیاسی سعید سهیلی در سینمای ایران است.
-
۱۳۹۳-۰۵-۱۴ ۱۲:۵۰
نگاهی به فیلم جدید حسین شهابی
آذین: «حراج» تاراج زندگی در جامعه پولسالار است
سینماپرس: یک منتقد و مدرس سینما با بیان اینکه «حراج» قصه ای تلخ و هشدار دهنده ای دارد گفت: این فیلم تاراج آرمان ها و زندگی انسان ها در جامعه پولسالار است.
-
۱۳۹۳-۰۵-۰۴ ۱۲:۰۸
نقد شفاهی؛
تحلیل فیلم های اکران ماه رمضان از نگاه یک منتقد سینما / آثاری که از حبس درآمده اند!
سینماپرس: یک منتقد و مدرس سینما به نقد سه فیلم اکران در ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: به برکت این ماه عزیز سه فیلم بلاتکلیف از حبس در آمده اند و این سه فیلم برای یافتن مجال اکران باید شکرگذار این ماه پر برکت باشند.
-
۱۳۹۳-۰۴-۲۰ ۱۱:۵۹
مدینه، هفت سنگ و فاخته از دریچه نقد
تحلیل سریالهای تلویزیون از نگاه یک منتقد و مدرس سینما / رسانه ملی نتوانسته در ماه رمضان تأثیرگذار و توانا ظاهر شود
سینماپرس: یک منتقد و مدرس سینما در گفتگو با خبرنگار سینماپرس پیرامون سریالهای مناسبتی صدا و سیما سخن گفت و اظهار داشت: رسانه ملی ماه نتوانسته است در حد ارزش ها و معنویات ماه مبارک رمضان توانا و تاثیرگذار ظاهر شود.
-
۱۳۹۳-۰۴-۱۵ ۱۱:۱۰
عطاران در معرض نقد منتقدان
آذین: «ردکارپت» به درد نمایش در شبکه خانگی می خورد نه سینما
سینماپرس: یک منتقد و مدرس سینما گفت: «ردکارپت» گر چه تجربه تازه ایی برای عطاران است و با فیلم های بازاری ایرانی اندکی تفاوت دارد ولی از فیلم نخست او بهتر نبوده و کلیت فیلم، آن را در قالب و صف فیلم های شبکه نمایش خانگی جا می دهد نه پرده سینما.
-
۱۳۹۳-۰۴-۰۹ ۱۲:۱۰
نگاهی به فیلم مهدی رحمانی
آذین: «برف» دعوت تماشاگر به تفکر است
سینماپرس: یک منتقد و مدرس سینما با بیان اینکه «برف» یک ملودرام شهری گفت: مهدی رحمانی علاوه بر ارائه نمای کلی از آدم های ایران امروز، توانایی ها ، ناتوانی ها ، قابلیت ها، موانع رشد و عوامل ارتقای آن ها را برای تماشاگر نمایش داده و آنها را به تفکر دعوت می کند.
-
۱۳۹۳-۰۴-۰۴ ۰۹:۵۵
نگاهی به فیلم جدید مهرشاد کارخانی
آذین: «دربست آزادی» نبش قبر سینمای سوخته دهه ۶۰ است
سینماپرس: یک منتقد و مدرس سینما گفت: کارخانی به دلیل نگاه سطحی به وقایع و داستان های امروز و اینکه دریافت هایش نبش قبر سینمایی است نه توانسته به سینمای گذشته ادای دین کند و نه به تعهدات اجتماعی اش به عنوان یک کارگردان جامه عمل بپوشاند.
-
۱۳۹۳-۰۳-۲۴ ۱۴:۳۲
نقد شفاهی/
آذین: «۵۰ قدم آخر» پوراحمد کوششی ناموفق است
سینماپرس: یک منتقد و مدرس سینما گفت: کیورمرث پوراحمد در کارگردانی آثار اجتماعی متبحر است و حتی در تولید فیلم های گیشه پسند هم تجربه دارد ولی به رغم خوبی های فیلم های «اتوبوس شب»، «۵۰ قدم آخر» او را در ساخت این نوع آثار و موفقیت فیلم سازی اش رو به جلو نشان نمی دهد.
-
۱۳۹۳-۰۳-۰۶ ۱۱:۵۷
نقد شفاهی/
آذین: «متروپل» مسعود کیمیایی در ایجاد ارتباط با مخاطب ناموفق است
سینماپرس : یک منتقد و مدرس سینما گفت: «متروپل» به رغم تلاش مسعود کیمیایی در ایجاد ارتباط با مخاطب ناموفق است و نمی تواند موفقیت های پیشین این فیلمساز را تداوم ببخشد.با این همه کیمیایی همچنان فیلم می سازد وخیال توقف هم ندارد.
-
۱۳۹۳-۰۲-۳۱ ۱۰:۳۵
نقد شفاهی/
آذین: «اشباح» مهرجویی فاقد نگرش، خلاقیت و ساختار سینمایی است
سینماپرس: یک منتقد و مدرس دانشگاه گفت:«اشباح» شبح ضعیفی از هنر یک کارگردان بزرگ است آثار امروز مهرجویی فاقد نگرش، خلاقیت در پرداخت ، ساختار و فرم سینماییاند و مسیر حرکت این کارگردان را رو به جلو نشان نمی دهد.
-
۱۳۹۳-۰۲-۲۷ ۱۲:۳۱
یادداشتی پیرامون جشن رسانه های سینمایی؛
انتقاد یک منتقد به نادیده گرفتن رسانههای مجازی سینمایی/ رفیقمداری موجب خسران و انحراف میشود
سینماپرس: جبار آذین منتقد سینما در یادداشتی که در اختیار سینماپرس قرار داد از نوع نگاه به رسانه های سینمایی و رفیق مداری در داوری های جشن رسانه های سینمایی انتقاد کرد.
-
۱۳۹۳-۰۲-۲۲ ۱۶:۵۳
در پی استعفای صلح جو از انجمن منتقدان؛
آذین: موجودیت و آینده انجمن منتقدان خانه سینما به دلیل عملکردهای غیرصنفی سوداگران سیاست زده زیر سوال رفته است
سینماپرس: جبار آذین از منتقدان کشور در پی استعفای صلح جو از انجمن منتقدان خانه سینما در یادداشتی عنوان کرد که موجودیت و آینده انجمن به دلیل عملکردهای غیرصنفی، غیراخلاقی و غیرفرهنگی سوداگران سیاست زده زیر سوال رفته است.
-
۱۳۹۳-۰۲-۲۱ ۱۲:۳۱
نقد شفاهی/
آذین: «پنج ستاره» فیلمی باورپذیر و بدون ادعا است
سینماپرس: جبار آذین منتقد سینما گفت: فیلمنامه «پنج ستاره» پردازش بیشتر شخصیت ها ، حوادث، ارتباط علت و معلولی آدم ها را می طلبید اما با این همه ساخته جدید افشارزاده اثری بدون ادعا، روان و باورپذیر است.
-
۱۳۹۳-۰۲-۰۱ ۱۳:۴۹
نقد شفاهی/
آذین: «زندگی جای دیگریست» ردپای امید در دنیا تلخ امروز است
سینماپرس: جبار آذین ، منتقد سینما صبح امروز جدیدترین اثر منوچهر هادی گامی رو به جلو در کارنامه او دانست و گفت: «زندگی جای دیگریست» ردپای امید در دنیای تلخ امروز است.
-
۱۳۹۲-۱۲-۰۷ ۱۰:۳۸
نقد شفاهی/
آذین: پرده سینماها در اشغال فیلمهای نقدناپذیر است
یک مدرس دانشگاه معتقد است: شش فیلم روی پرده سینماها در اشغال فیلم های نقد ناپذیر است و این فیلم ها به دلائل ضعف ساختاری و محتوا سطحی توقع و انتظار سینما روها را کاهش می دهند.
-
۱۳۹۲-۱۱-۲۸ ۱۰:۳۹
منتقدان و جشنوارهای که گذشت؛
آذین: فیلم فجر امسال توقف قدیمیها، تحرک فیلمسازان انقلاب و تهور سینماگران جوان بود
یک منتقد و مدرس دانشگاه با بیان اینکه سی و دومین جشنواره فیلم فجر به لحاظ محتوا میان امید و ناامیدی دست و پا می زد، گفت: فجر سی و دوم توقف قدیمیها، تحرک فیلمسازان انقلاب و تهور سینماگران جوان بود.
-
۱۳۹۲-۰۹-۲۳ ۱۳:۵۵
سینما و فقدان پژوهش/
آذین: تاسیس پژوهشگاه برای رفع معضل تحقیقات سینمایی لازم است
یک منتقد با بیان اینکه تحقیق و پژوهش پاشنه آشیل سینمای ایران است، گفت: برای رفع این نقیصه به همت مدیران تشکلی به عنوان پژوهشگاه مدیریت هنری تشکیل شود و در آن گروهها و تیمها پیش از نگارش هر فیلمنامهای در خصوص سوژه و ارتباط درست با موضوع تحقیق کنند تا به مرور سینمای ایران از این معضل رهایی یابد.
-
۱۳۹۲-۰۷-۲۱ ۱۳:۳۹
نقد شفاهی
«به خاطر پونه» فیلمی ناقص و شعاری است
سینماپرس-گروه سینما/ جبار آذین در نقد فیلم «به خاطر پونه» گفت: جانبداری فیلم با پررنگکردن خانواده پونه و خود این کاراکتر، از زندگی لیبرالی و مانور روی تعصب مجید از به خاطر پونه یک فیلم ناقص و شعاری ساخته است.
-
۱۳۹۲-۰۷-۱۷ ۱۰:۰۶
نگاهی به فیلم علیرضا داوودنژاد؛
«کلاس هنرپیشگی» معلق در روایت و ساختار فیلمسازی
سینماپرس-گروه نقد/ جبار آذین در نقد فیلم «کلاس هنرپیشگی» به کارگردانی علیرضا داوودنژاد، گفت: با آن که برای تلاش داود نژاد به دلیل ساخت فیلمی متفاوت و غیر کلیشه ای باید احترام گذاشت؛ اما نباید از یاد برد که «کلاس هنرپیشگی» در سینمای قصه گوی ایران مخاطب جدی مردمی ندارد.
-
۱۳۹۲-۰۷-۱۰ ۱۰:۰۰
نگاهی به فیلم «دربند»/
«دربند» نقدی هوشیارانه با مناسبات نامطلوب اجتماعی است
سینماپرس- گروه نقد/ جبار آذین