یکشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶

غفلت از وقایع انقلاب در سینما/۱

عظیمی: برای مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانگان نیاز جدی برای پرداختن به وقایع انقلاب در سینما احساس می شود

مهدی عظیمی میرآبادی*

سینماپرس: مهدی عظیمی میرآبادی معاون اسبق نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی در آستانه سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین پانزده خرداد با انتقاد نسبت به غفلت از وقایع انقلاب اسلامی در سینما گفت: همه سینماگران، مسئولان سینمایی و مدیران فرهنگی موظف هستند تا با تولید آثاری در رابطه با تاریخ انقلاب اسلامی آرمان ها و اهداف انقلابی را به نسل جوان بشناسانند.

مدیر مسئول نشریه «سینمای خانگی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: زمانی که صحبت از تاریخ به میان می آید ما با ۲ دسته افراد روبرو می شویم؛ دسته اول افراد منصفی که وقایع را آنطور که هست ثبت و ضبط می کنند و دسته دوم افرادی که تاریخ را به نفع خود و یا به نفع جریان های متبوع شان دچار تحریف و تغییر می نمایند!

وی ادامه داد: با توجه به اینکه متأسفانه تحریف تاریخ همواره در دستورکار بسیاری از دشمنان و استکبار جهانی قرار دارد و ما حتی در وقایع روزانه جهان هم تحریف های گوناگونی را شاهد هستیم می توان بر این امر صحه گذاشت که اگر ما کمی درنگ کنیم تاریخ انقلاب اسلامی توسط بسیاری از معاندان داخلی و خارجی دچار تغییر و تحریف خواهد شد از این رو لازم و ضروری است کسانی که دلداده انقلاب شکوهمند اسلامی هستند منطقاً به صورت فوری دست به کار شوند و با تولید آثاری مبتنی بر واقعیت و منطق روایتی از تاریخ انقلاب اسلامی در قالب آثاری هنری داشته باشند تا دست معاندان و بدخواهان کوتاه شود.

تهیه کننده فیلم سینمایی «سیب و سلما» سپس با بیان اینکه «هنر» تاریخ را ماندگار می کند اظهار داشت: هنر همیشه همه چیز را ماندگارتر می کند از این رو ضروری است تا ما وقایع انقلابی کشورمان را که پیروزی نور بر تاریکی بود با هنر ترکیب کنیم تا این وقایع در تاریخ ماندگار شوند و کسی نتواند آن ها را تحریف کند. از سوی دیگر اگر این وقایع در قالب آثار هنری عرضه شوند قطعاً عامه مردم تأثیر بیشتری از آن خواهند گرفت.

این کارشناس فرهنگی با اشاره به برخی شبکه های اجتماعی و پیگیر بودن عموم مردم برای اطلاع از اخبار روز در فضای مجازی خاطرنشان کرد: متأسفانه ما امروزه با کسانی روبرو هستیم که در بسیاری شبکه های اجتماعی واقعیت ها را تحریف می کنند و همین باعث می شود تا برخی مردم ندانسته به سمت آن ها گرایش پیدا کرده و دروغ های شان را باور کنند؛ همه این ها به دلیل اهمال کاری مسئولان و هنرمندانی است که دست روی دست گذاشته اند و با تولید آثار ارزشمند انقلابی و ارزشی جلوی این گونه دشمنان نمی ایستند.

عظیمی میرآبادی در خاتمه این گفتگو متذکر شد: ما نباید دشمنان خود را دست کم بگیریم؛ تهاجم فرهنگی مسأله ای نیست که بتوان به سادگی از کنار آن عبور کرد. باید یک عزم و اراده جدی برای تولید آثار ارزشی و انقلابی در کشور به وجود بیاید و مسئولان و مدیران باید فضا را برای تولید این گونه آثار باز بگذارند تا ما بتوانیم به صورت جدی با دشمنان نظام و انقلاب اسلامی مقابله داشته باشیم و جهانیان را از ارزش های والای انقلابی مان آگاه کنیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.