سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵

۱۲ فیلم مستند معماری در ۱۳ شهر ایران به نمایش در می آید

 موزه هنرهای معاصرتهران

سینماپرس: کانون معماری و شهر موزه هنرهای معاصر تهران ۱۲ فیلم مستند معماری و شهر را در ۱۳ شهر به نمایش در می آورد.

به گزارش سینماپرس، کانون معماری و شهر موزه هنرهای معاصر تهران از روز ۲۱ اردیبهشت به مدت ۶ روز ۱۲ فیلم مستند معماری و شهر را در ۱۳ شهر به نمایش در می آورد.

کانون معماری و شهر موزه هنرهای معاصر تهران پس از سه سال فعالیت متمرکز در تهران برای اولین بار این رویداد فرهنگی را با عنوان جشنواره «سیار؛ اتاق روشن» به میزبانی ۱۳ شهر ایران و با نمایش ۱۲ فیلم مستند معماری با نگاهی به موضوعات شهری از روز جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می کند.

این رویداد فرهنگی در قالب جشنواره نمایش فیلم های مستندهای معماری و شهر تعریف شده است که به‌ صورت همزمان در شهرهای اصفهان، انزلی، اهواز، تبریز، رشت، ساری، شاهرود، قروه، قم، کرج، کرمان، لار و مشهد افتتاح می‌شود.

در این جشنواره فیلم های آلبرت اشپیر، معمار هیتلر به کارگردانی پیتر ادلر(۱۹۹۶)، کاتدرال‌های فرهنگ (۲۰۱۴)، شهروند معمار، ساموئل ماکبی و روح همبستگی در رورال استودیو به کارگردانی سم واین‌رایت داگلاس( ۲۰۰۲)، همشهری جین، مبارزه ای برای شهر به کارگردانی مت تیرنائر(۲۰۱۷)، عشق بتنی، خانواده بوهم به کارگردانی ماریزیوس استارکل دراکس (۲۰۱۴)، اکومنوپلیس، شهر بدون مرز به کارگردانی ایمره اعظم(۲۰۱۱)، شهر گمشده به کارگردانی یورگ آدولف (۲۰۰۹)، پدر نابغه‌ من به کارگردانی لوسیا اسمال (۲۰۰۲)، معماری شورشی (۲۰۱۴)، شهردار چینی به کارگردانی زو هائو (۲۰۱۴)، افسانه پروت آیگو به کارگردانی چاد فردریش (۲۰۱۱)، آرمانشهر لندن به کارگردانی تام کوردل (۲۰۱۰)، به نمایش درمی آید.

برگزاری این رویداد در روندی مشارکتی میان گروه‌های برگزارکننده در هر شهر و اعضای کانون معماری و شهر موزه هنرهای معاصر تهران انجام می شود.

هدف از برگزاری این جشنواره تقویت و ایجاد شبکه‌ای از فعالان حوزه معماری و شهر در سراسر کشور، ایده‌ بازنمایش مستندهای معماری و شهری به‌ شکل همزمان و هماهنگ در چندین شهر، ایجاد بستری فعال برای گفتگو حول مسایل مختلف اعم از معماری گرفته تا الگوهای مدیریت شهری تا تأثیر و تاثرات نظام قدرت و برنامه‌ریزی در ساخت شکل شهرها و امکان مشارکت مردم در مسیر تغییرات است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.