یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴

راهکار حمایت از کالای ایرانی در سینما و تلویزیون/۵

بهمنی: هنرمندان شکوفایی تولید داخلی را در آثارشان به نمایش درآورند/ مشکل اساسی ما مدیران منفعل و بی دغدغه هستند!

حمید بهمنی

سینماپرس: حمید بهمنی کارگردان سینما در پی نامگذاری سال ۹۷ به عنوان «حمایت از کالای ایرانی» گفت: هنرمندان موظف هستند تا شکوفایی تولید داخلی در حوزه های مختلف اعم از نظامی، اقتصادی، فرهنگی و... را به بهترین شکل ممکن در آثارشان به نمایش درآورند و بستر آن را فراهم آورند تا مردم دیگر میلی به استفاده از کالای خارجی نداشته باشند.

کارگردان فیلم سینمایی «آن مرد آمد» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما در جمهوری اسلامی ایران در حوزه تولید بسیار خارق العاده عمل می کنیم و نباید به هیچ عنوان به بیگانگان وابستگی داشته باشیم؛ به عنوان مثال ربات های ایرانی توانسته اند هم پای ربات هایی که در جهان ساخته می شوند پیشرفت داشته باشند و مسئولان سینما و تلویزیون موظف هستند تا هنرمندان و سینماگران را برای ساخت آثاری در رابطه با این دستاوردها تشویق کنند.

بهمنی سپس با تأکید بر اینکه مشکل اساسی ما مدیران منفعل و بی دغدغه هستند تصریح کرد: متأسفانه ما با مسئولان و مدیرانی روبرو هستیم که موقعیت و مسائل روز را درک نمی کنند؛ حوزه فرهنگ و هنر یکی از حوزه های بسیار مهمی است که می تواند در راستای حمایت از کالای ایرانی گام اساسی و جدی بردارد و نباید به سادگی از کنار این مسأله مهم عبور کرد. اما متأسفانه ما به خصوص طی سال های اخیر هیچ گاه اقدام مثبتی از سوی مسئولان فرهنگی کشور برای ترویج شعارهای سال در سینما و تلویزیون را شاهد نبودیم.

این سینماگر خاطرنشان کرد: مسئولان و مدیران فرهنگی کشور موظف هستند تا از سینماگران متعهد و ولایتمدار حمایت کنند تا آن ها وارد میدان شوند و با دغدغه های همیشگی شان آثاری شایسته و درخور شأن و منزلت جمهوری اسلامی ایران درباره شعارهای سال بسازند.

کارگردان فیلم سینمایی «گام های شیدایی» ادامه داد: ما باید همواره توانایی های کشورمان در عرصه های مختلف را در سینما معرفی کنیم؛ ما نباید فراموش کنیم که سینما یک رسانه بسیار قدرتمند و تأثیرگذار است و می تواند برای مخاطبانش دستاوردهای زیادی به همراه داشته باشد. ما نباید در سینما و تلویزیون مان شاهد ترویج فرهنگ مصرف گرایی، غرب زدگی و... باشیم و باید از ایرانی و ایرانیت در آثارمان حمایت کنیم.

بهمنی در پایان این گفتگو یادآور شد: مقام معظم رهبری مانند همیشه با درایت و تدبیر شعار سال را انتخاب فرموده اند چرا که ما هم اینک نیازمند آن هستیم تا به جهانیان بگوییم که در کشورمان وابسته به هیچ یک از آن ها و اجناس و کالاهای شان نیستیم؛ من خاطرم هست که در سال ۱۳۶۰ در شهر شیراز به تراشکاری برخوردم که به من گفت ما خودمان اینجا و در این کارگاه کوچک «آر پی جی» تولید می کنیم و اگر شما آشنایی در سپاه دارید به آن ها بگویید که از ما حمایت کنند! همین اتفاق باعث شد تا بنده فیلم مستندی راجع به این کارگاه تهیه کنم و همین کارگاه بعدها باعث شد تا ما در زمینه تولید سلاح های نیمه سنگین به خودکفایی برسیم! این اتفاقات بسیار مهم است و من امیدوارم یکایک هنرمندان و مسئولان فرهنگی و هنری کشور دغدغه مندانه و به هر شکل ممکن از کالای ایرانی حمایت کنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.