شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵

محبوبیت بازیگران ایرانی در کشور عراق

 یوسف پیامبر

سینماپرس: ماجد غماس درباره علاقه مردم کشورش به سریال های تاریخی «مختارنامه» و «یوسف پیامبر» بیان کرد که مردم عراق طرفدار این آثار هستند و اگر بازیگرانشان به عراق بیایند مورد استقبال قرار می گیرند.

به گزارش سینماپرس، ماجد غماس نماینده مجلس اعلای عراق در ایران در گفتگو با یک خبرگزاری با اشاره به تاثیر فیلم و سریال های ایرانی در عراق بیان کرد: فیلم و سریال های ایرانی در عراق طرفداران بسیاری در میان مردم دارند و اگر مثلا بازیگران بعضی از این فیلم و سریال ها به عراق بیایند استقبال زیادی از آنها می شود.

وی ادامه داد: بارزترین مثال برای علاثه شهروندان عراقی نسبت به سینمای ایران و کارهای فنی و تکنیکی در حوزه آثار تصویری، سریال های «مختارنامه» به کارگردانی داوود میرباقری و «یوسف پیامبر» ساخته فرج الله سلحشور است. زمانیکه این سریال ها در عراق پخش شدند بازتاب بسیاری در میان مردم داشتند و هم اکنون هم اگر بازیگران این سریال ها به عراق بیایند شما می بینید که چقدر مردم آنها را دوست دارند.

نماینده مجلس اعلای عراق در ایران اظهار کرد: مسایل تاریخی و تکنیک های هنری، همچنین کارگردانی و بازیگری باعث شده که مردم ما این سریال ها را مثل سریال «امام علی(ع)» دوست داشته باشند. این سریال ها به تاریخ مشترکی پرداخته اند که برای مردم عراق هم جذاب است و به همین دلیل با این آثار ارتباط برقرار می کنند.

وی در پایان عنوان کرد: حوادث تاریخی ای در عراق رخ داده است که به لحاظ فرهنگی مورد اهتمام ایرانیان هم هست به طور مثال اربعین که هر سال در عراق رخ می دهد و میلیون ها نفر به سوی آنجا می آیند یک رویداد بسیار مهم است و ایرانیان می توانند فیلم و سریال های زیادی درباره این رویدادهای مشترک بسازند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.