دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲

راهکار حمایت از کالای ایرانی در سینما و تلویزیون/۳

بهمنی: حمایت از کالای ایرانی در حوزه فرهنگ و هنر مصداق بارزی دارد و باید از تولید آثار فرهنگی حمایت ویژه صورت گیرد/ نباید شاهد بیکاری هنرمندان باشیم

حبیب الله بهمنی

سینماپرس: حبیب الله بهمنی کارگردان سینما در پی نامگذاری سال ۹۷ به عنوان «حمایت از کالای ایرانی» گفت: حمایت از کالای ایرانی در حوزه فرهنگ و هنر مصداق بارزی دارد و باید از تولید آثار فرهنگی در کشور حمایت ویژه صورت گیرد نه اینکه ما شاهد بیکاری هنرمندان در کشورمان باشیم اما این فکر به سرمان بزند که مثلاً در سینما فیلم های خارجی اکران کنیم!

کارگردان فیلم سینمایی «سیب و سلما» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما باید با تقویت فرهنگ حمایت از کالای ایرانی به این نظر مشترک برسیم که هر کالای خارجی که مشابه ایرانی آن وجود دارد را خریداری نکنیم و اگر مشابه ایرانی آن هم وجود ندارد مسئولان را برای تولید آن محصول ترغیب کنیم و کاری کنیم که اقتصاد ملی و روحیه و اعتماد به نفس مان تقویت شود.

وی ادامه داد: زمانی که مدیران در هر حوزه ای و به خصوص حوزه فرهنگ و هنر اولویت شان حمایت از کالای ایرانی باشد ما می توانیم قدمی به سوی پیشرفت فرهنگی و اقتصادی کشورمان برداریم و زمانی که این اهتمام در میان مدیران وجود نداشته باشد قطعاً مردم هم توجهی برای حمایت از کالای ایرانی از خود نشان نمی دهند.

این سینماگر در خاتمه این گفتگو افزود: ما زمانی می توانیم کالای خارجی وارد کشور کنیم که مشابه داخلی آن وجود نداشته باشد؛ به عنوان مثال در حوزه فرهنگی و هنری ما نباید واردکننده فیلم های داستانی و سرگرم کننده غربی باشیم؛ ما در نهایت می توانیم فیلم های آموزشی یا... را آن هم در صورت ضرورت وارد کشور کنیم و اگر امکان تولید سریع آن ها در کشور فراهم است هرگز به فکر واردات نباشیم. ما نباید مصرف گرا باشیم و مصرف گرایی را ترویج کنیم و به خصوص وظیفه ما است که به کودکان و نسل جوان آموزش دهیم که باید همواره توجه ویژه و جدی به کالای ایرانی و فرهنگ و هویت ملی شان داشته باشند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.