چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴

بررسی جایگاه هنر انقلاب در سینما/۵

سیدزاده: فرزندان دلسوز انقلاب باید به فرموده رهبری به صورت «آتش به اختیار» هنر انقلاب را احیاء و از آن حراست کنند

سید سعید سیدزاده

سینماپرس: سیدسعید سیدزاده تهیه کننده سینما در رابطه با جایگاه هنر انقلاب اسلامی در سینمای کشور و ضرورت تقویت آن گفت: فرزندان دلسوز انقلاب باید به فرموده رهبری به صورت «آتش به اختیار» هنر انقلاب را احیا و از آن حراست کنند چرا که متأسفانه از سوی مسئولان تدبیری برای احیای این هنر ارزنده صورت نگرفته و مدت ها است نشانی از هنر انقلاب اسلامی دیده نمی شود.

تهیه کننده فیلم سینمایی «زیباتر از زندگی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: حضرت آقا با تدبیر و درایت و آینده نگری کامل سال گذشته مسأله مهم «آتش به اختیار» را مطرح کردند؛ این وظیفه یکایک دلسوزان و دغدغه مندان و سینه سوختگان نظام و انقلاب اسلامی است که برای حفظ و اشاعه ارزش ها و آرمان های انقلاب شکوهمند اسلامی به صورت «آتش به اختیار» عمل کنند و نگذارند که فرهنگ و هنر کشور به دست افرادی بیفتد که عرقی به نظام و انقلاب ندارند.

وی ادامه داد: ما اگر انتظار داشته باشیم نهادهایی که عنوان های بزرگ و دهان پرکن انقلابی را به یدک می کشند هنر انقلاب را پاس بدارند و آن را احیا کنند خطا کرده ایم! ما نباید منتظر آن باشیم تا نهادها و ارگان ها و سازمان ها و وزارتخانه ها در پی احیای هنر ارزنده انقلاب اسلامی باشند و خودمان باید دست به کار شویم.

سیدزاده با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی خودش به تنهایی یک هنر بسیار بزرگ بود اظهار داشت: هنرمندان متعهد باید مانند امثال شهید «حججی» ها جلوی شیطان صفتان بایستند؛ ما باید جلوی بزرخی ها ایستادگی کنیم و متعهدانه از آرمان های نظام و انقلاب اسلامی در حیطه های مختلف فرهنگی و هنری دفاع کنیم.

این سینماگر سپس با اشاره به یکی از سخنان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) یادآور شد: امام (ره) تأکید داشتند که نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد و سال ها پس از فرمایش گهربار ایشان، مقام معظم رهبری نیز فرمان «آتش به اختیار» را صادر کردند؛ از این رو اینک وظیفه یکایک ما است که وارد میدان شویم و جلوی نامحرمان و نااهلان را بگیریم و نگذاریم که آن ها انقلاب را به انحراف بکشانند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «شب به خیر فرمانده» در پایان این گفتگو تأکید کرد: نیروهای متعهد و انقلابی در سراسر کشور باید بر اساس درک صحیح از ارزش ها، اهداف و آرمان های نظام و انقلاب اسلامی حرکت کنند و تمامی توش و توان خود را به کار ببرند تا ضمن برطرف کردن مشکلات جاری در حوزه فرهنگ بتوانیم شاهد تولید، رشد و بالندگی سریع باشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.