چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲

سازمان سینمایی ادعا کرد

افزایش ۱۸ درصدی مخاطب در نوروز ۹۷ نسبت به سال قبل

سالن سینما

سینماپرس: سازمان سینمایی با اعلام اینکه سینمای ایران معادل یک میلیون و ۹۳۴ هزار نفر در سیزده روز ابتدایی سال ۹۷ جذب مخاطب داشته مدعی شد که این رقم نسبت به مدت مشابه در سال ۹۶ بیش از ۱۸ درصد رشد داشته است.

به گزارش سینماپرس، سازمان امور سینمایی، سمعی و بصری بر اساس آماری ادعا کرد که فروش نوروزی آثار سینمایی در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ رشد محسوسی داشته است.

در خبر سازمان سینمایی آمده است: «بر اساس آمار موسسه سینماشهر و بنابر فروش مکانیزه سینماهای سراسر کشور؛ سینمای ایران در سیزده روز ابتدایی سال ۱۳۹۷ مجموعا یک میلیون و ۹۳۴ هزار و ۷۸۳ نفر مخاطب را جذب کرده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ با رقم یک میلیون ۶۲۸ هزار و ۷۶۳ نفر رشدی معادل ۱۸.۸ درصد را شاهد بوده است.

براساس آمار ارایه شده، همچنین سینمای ایران در سیزده روز ابتدایی سال نود و هفت، ۲۱ میلیارد و ۵۸۳ میلیون تومان فروش داشته است که در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۶ با فروشی معادل ۱۶ میلیارد و ۱۱۱ میلیون تومان شاهد ۳۳.۹ درصد رشد فروش بوده‌ است.

برخلاف برخی آمارهای منتشر شده با توجه به اضافه شدن چندین سالن و پردیس سینمایی جدید به ظرفیت اکران در سال ۹۷ در تهران و شهرستان ها، سینمای ایران در نوروز ۹۷ هم به لحاظ فروش و هم جذب مخاطب نسبت به سال‌های ۹۵ و ۹۶، رشد محسوسی را شاهد بوده است.»

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.