یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵

جشنواره مستقل «فیلم اولی ها»؛ تدبیر یا بی تدبیری/۴

محسنی نسب: تحمیل کردن هزینه های مضاعف بر پیکره نحیف سینمای کشور به صلاح نیست/ دورهمی های متعدد مسئولان تنها برای مطرح کردن اطرافیان شان است و بس!

محسن محسنی نسب

سینماپرس: محسن محسنی نسب کارگردان سینما در پی اظهارات رئیس سازمان سینمایی در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر و بیان اینکه سال آینده جشنواره «فیلم اولی ها» را برگزار می کنیم، گفت: صرف برگزاری جشن و جشنواره اتفاق خوبی است اما تحمیل کردن هزینه های مضاعف بر پیکره نحیف سینمای کشور به صلاح نیست و دولت نباید بیش از این خرج های اضافی برای سینما بتراشد.

کارگردان فیلم سینمایی «شاخ کرگدن» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: هزینه های برگزاری این جشنواره های دولتی را دولتمردان و مسئولان و مدیران سینمایی نمی پردازند بلکه این سینماگران هستند که این هزینه را می پردازند؛ در زمانه ای که سینماگران برای ساخت فیلم های شان به دلیل مشکلات عدیده مالی با مشکلات متعدد روبرو هستند و مسئولان هیچ تدبیری برای رفع مشکلات آن ها ندارند تحمیل هزینه های اضافی تنها پایه های سینمای کشور را شکننده تر می کند.

وی ادامه داد: برگزاری این جشنواره ها در زمانه ای می تواند مطلوب باشد که بخش خصوصی آن ها را برگزار کند اما متأسفانه تجربه نشان داده که مدیران سینمای کشور در جذب اسپانسرهای خصوصی هم عاجز مانده اند چرا که هزینه های گزافی را از اسپانسرها مطالبه می کنند و آن ها هم راضی نمی شوند این هزینه های گزاف را بپردازند.

محسنی نسب خاطرنشان کرد: متأسفانه دورهمی های متعدد مسئولان سینمای کشور تنها برای مطرح کردن اطرافیان است و بس!؛ کمترین دغدغه ای در میان مسئولان سینما برای رشد و ارتقای سینما و تولیدات آن وجود ندارد.

این سینماگر در خاتمه این گفتگو افزود: هم اکنون ما از مشکلات پایه ای و زیربنایی بی شماری در سینمای کشور رنج می بریم که یکی از مهمترین آن ها کمبود سالن های سینما و نابود شدن سرمایه ها و سوخت کامل برخی از فیلم های سینمایی است و نیاز است تا مدیران و متولیان سینمای کشور به جای تصمیم گیری های خلق الساعه و لحظه ای که تنها بودجه های ناچیز سینما را هدر می دهد تدبیری جدی و فوری برای رفع مشکلات و کمبودهای زیربنایی داشته باشند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.