پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۸

گلایه از عدم حضور رییس جمهور در جشن تئاتری ها

ارمغان بهداروند

سینماپرس: مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی در نامه ای با عنوان «برسد به دست رییس جمهور» از حسن روحانی برای غیبتش در جشن تئاتری ها گله کرد.

به گزارش سینماپرس، در نامه ارمغان بهداروند آمده است:

«سزاوار است اگر جشن جایزه کتاب سال به غنیمت حضور رییس جمهور برگزار شود و کتاب چنان ارجمند است که توانمندترین دست اجرایی، به پاسداشت آفرینندگانش نقشی داشته باشد. به این سزاواری و به آن غنیمت، خوشحالیم و شکرگزار که در قیل و قال این روزگار، خود مرهمی است بر پیشانی تبدار اهلش...پس فروتنانه و به ذوق می گوییم: دست مریزاد آقای رییس جمهور!

اما فکر می کنم اگر از پس این سپاس، از غیبت ناموجه شما در جشن تئاتر خاصه جشنواره تئاتر فجر گلایه مند نباشیم، برای تئاتر کم گذاشته ایم. بگذارید برایتان بگوییم که تئاتر هم کتاب است،

کتابی که از سکوت به حرف آمده است. کتابی که حتی نمی‌­خواهد به مخاطب خویش زحمت ورق زدن را تحمیل کند. کتابی که می‌نویسد و به نوشتن تعارف می‌کند. آدم‌های این کتاب، اندیشیدن را آموخته‌­اند و به کمان همین اندیشیدن است که می‌­توانند تا فرسنگ‌ها تیر دانش خویش را روانه کنند.

پس این تئاتر، چنان سزاوار است که چشم آن داشته باشد که شما را در جشن خویش میزبان باشد و شما را بشنود. آن لحظه می تواند عصایی باشد که روز و روزهایی به کار تئاتر بیاید و دیگر روزی به کار شما.

حتما شما از خوشحالی هنرمندانی که در گوارایی ها و ناگواری های دولت شما، ذره ای دریغ نکردند، خوشحال خواهید شد. سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر بی حضور شما به خاطره ها پیوست اما این گلایه می تواند کمرنگ شود اگر یکی از همین عصرهای در راه، عکسی از شما که به تماشای تئاتر نشسته اید مخابره شود. همین! »

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.