یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲

کمرنگ شدن جشنواره فیلم فجر از منظر سینماگران/۶

وزیری: جشنواره فجر تنها برای بخشی محدود از اهالی سینما برگزار می شود/ کوچک سازی و بی اهمیت کردن جشنواره به نفع هیچ کس نیست!

 سید محسن وزیری

سینماپرس: سیدمحسن وزیری تهیه کننده سینما درباره کمرنگ شدن اهمیت جشنواره فیلم فجر و سیاست های نادرست مسئولان جشنواره ۳۶ ام فجر گفت: متأسفانه جشنواره فجر تنها برای بخشی محدود از اهالی سینما برگزار می شود و ما چند سالی است که شاهد حضور چهره های محدودی هستیم که یا به عنوان مدیر و مسئول یا به عنوان صاحب اثر و یا به عنوان مهمان و داور در جشنواره حضور دارند و بخش عمده ای از سینماگران به طورکل در جشنواره حضور ندارند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «بادام های تلخ» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده شخصاً بسیار متأسفم که چند سالی است حتی برای تماشای فیلم های جشنواره هیچ کارتی برایم صادر نمی شود؛ به هیچ یک از جشن ها و مراسم های افتتاحیه و یا اختتامیه جشنواره دعوت نمی شوم؛ این اتفاقی است که تنها برای من نیفتاده و متأسفانه مسئولان و مدیران سینمای کشور اغلب پیشکسوتان و فعالان سینمای کشور را از یاد برده اند و تنها به عده ای افراد خاص توجه می کنند.

وی ادامه داد: بنده و امثال بنده سال های سال برای سینمای این مملکت زحمت کشیده ایم و تمام تلاش و اهتمام مان برآن بوده تا این سینما روز به روز بیش از گذشته رونق بگیرد اما متأسفانه شاهد آن هستیم که آقایانی که جدیداً به سر کار آمده اند ما قدیمی ها را نمی شناسند و همواره در همه زمینه ها نادیده مان می گیرند.

وزیری خاطرنشان کرد: یکی از نکات خوب جشنواره فیلم فجر تا همین چند سال پیش این بود که همه سینماگران در کنار یکدیگر جمع می شدند؛ ارتباط و دوستی ها در جشنواره مستحکم تر می شد. اهالی رسانه و منتقدان سینما مرتباً با سینماگران در ارتباط و تعامل بودند و همه این اتفاقات دست به دست هم می داد تا جشنواره فیلم فجر روز به روز بهتر از گذشته جلو برود و موجبات ارتقا و رشد سینمای کشور را فراهم کند اما اینک ما شاهد بی اهمیت شدن و کوچک سازی این رویداد سینمایی هستیم.

تهیه کننده فیلم سینمایی «حادثه در کندوان» تأکید کرد: کوچک سازی و بی اهمیت کردن جشنواره به نفع هیچ کس نیست؛ من واقعاً متوجه نمی شوم که مسئولان با چه تدبیری در جشنواره امسال با انتخاب پردیس سینمایی ملت به عنوان کاخ جشنواره اهالی رسانه و هنرمندان را از یکدیگر جدا کرده اند؟ من نمی دانم علت محدودکردن تعداد فیلم ها در جشنواره چه بوده و چرا سیاست های آقایان به این سمت رفته تا این جشنواره سال به سال کوچک و کوچک تر شود؟

این سینماگر در خاتمه این گفتگو تأکید کرد: امیدوارم مسئولان تدبیر جدی برای این وضعیت بغرنج سینما و جشنواره فیلم فجر بیندیشند و رسانه ها همگی در انعکاس واقعیات تلخ سینما و جشنواره کوشا باشند تا شاید از این رهگذر اتفاق مثبتی برای سینما بیفتد و ما شاهد اعتلای مجدد سینمای کشور پس از چند سال فترت باشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.