دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳

ثریا قاسمی در گفتگو با سینماپرس:

چند سالی است که جشنواره فیلم فجر و کل سینمای ایران دچار حواشی فراوانی شده است/ داوری ها، انتخاب ها، فیلم ها و خلاصه همه چیز مشکل دارد!

همراه با برگزیدگان دوره های پیشین جشنواره فیلم فجر/۶

ثریا قاسمی

سینماپرس: ثریا قاسمی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون و برنده ۲ سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر در ارتباط با جشنواره ۳۶ ام فیلم فجر گفت: هیچ حس و حالی نسبت به جشنواره فیلم فجر ندارم و این جشنواره برایم خالی از هرگونه اهمیتی است چرا که اینقدر شرایط این جشنواره و شرایط سینما نامناسب شده که دیگر ترجیح می دهم ذهن و انرژی ام را صرف آن نکنم.

بازیگر فیلم سینمایی «دختر شیرینی فروش» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه چند سالی است که جشنواره فیلم فجر و کل سینمای ایران دچار حواشی فراوانی شده که این حواشی و این اتفاقات به سیستم مدیریتی و نظارتی آن باز می گردد و از این رو دیگر در توان و حوصله ما نیست که بخواهیم یکایک دردها و مشکلات عدیده ای که سینما و جشنواره فجر را احاطه کرده بازگو کنیم.

وی ادامه داد: داوری ها، انتخاب ها، فیلم ها و خلاصه همه چیز جشنواره مشکل دارد؛ احترام به پیشکسوتان سینما در جشنواره فیلم فجر مدت ها است از یاد همه رفته و این ها اتفاقات تلخ و دردآوری است که ما شاهد آن هستیم و وقتی می بینیم هیچ گوش شنوایی برای شنیدن حرف ها و دردهای مان وجود ندارد ترجیح می دهیم سکوت کنیم.

برنده ۲ سیمرغ بلورین برای فیلم های «ویلایی ها» و «مارال» تأکید کرد: طی سال های اخیر بسیاری از سینماگران و هنرمندان در تأمین نیازهای اولیه زندگی شان دچار مشکلات عدیده ای شده اند اما هیچ یک از مدیران فرهنگی و سینمایی به مشکلات آن ها توجهی نداشته اند و اصلاً قدمی برای رفع مشکلات متعدد آن ها برنداشته اند.

این بازیگر پیشکسوت با بیان اینکه  پیشکسوتان بوده اند که با فداکاری های زیاد وضعیت سینما و تلویزیون کشور را به اینجا رسانده اند تصریح کرد: روا نیست این هنرمندان که با انرژی و دغدغه و شور شان باعث پیشرفت و اعتلای سینمای کشور شده اند این چنین بی دلیل به دست فراموشی سپرده شوند. فرهنگ ما به گونه ای بوده که در تمام طول تاریخ به پیشکسوتان احترام زیادی می گذاشتند اما امروزه نه تنها احترامی باقی نمانده که متأسفانه رسماً پیشکسوتان نادیده گرفته می شوند.

بازیگر فیلم سینمایی «پدر آن دیگری» در پاسخ به این سوأل که همزمان با سال نوی سینمای کشور و ایام برگزاری جشنواره فیلم فجر چه آرزویی دارد اظهار داشت:  آرزوها باید منطبق با منطق باشد نه اینکه مانند کودکان بخواهیم آرزوی دستیابی به رویاهای قشنگ را داشته باشیم. به نظرم بایستی به جای داشتن آرزوهای مختلف و زیبا در عمل دست به انجام کارهای صحیح و اصولی در راستای دستیابی به جایگاه واقعی «هنر» در کشورمان بزنیم.

قاسمی در خاتمه این گفتگو متذکر شد: سینمای ایران از مشکلات زیربنایی عدیده ای رنج می برد؛ سینمای امروز ایران جای افرادی شده که هیچ علمی از آن ندارند پس بگذارید تا وقتی آن ها هستند راحت کارشان را انجام بدهند!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.