چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲

بی توجهی جشنواره فجر به فیلم اولی ها/۶

توکلی: ساخت فیلم اول برای همه فیلمسازان بسیار دشوار است و از این رو باید از آن ها حمایت شود/ سیاست دست اندرکاران جشنواره ۳۶ ام نشان از حذف فیلم اولی ها دارد!

رقیه توکلی

سینماپرس: رقیه توکلی کارگردان جوان سینما در پی حذف بخش «نگاه نو» در جشنواره فیلم فجر و بی توجهی به فیلم اولی ها در این رویداد سینمایی گفت: ساخت فیلم اول برای همه فیلمسازان بسیار دشوار است و از این رو باید از آن ها حمایت شود، فیلمسازان اول نیاز به دیده شدن، تشویق و توجه دارند و اگر این کار صورت نگیرد همگی دچار یأس و سرخوردگی می شوند و با این اتفاق همه استعدادهای نو و درخشان آینده سینمای کشور به اضمحلال و نابودی کشیده می شود.

کارگردان فیلم سینمایی «مادری» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: احترام و توجه به پیشکسوتان سینمای کشور نباید مانع از توجه به جوانان شود؛ بهتر است با تدبیر و عقلانیت پیشکسوتان و جوانان در کنار هم دیده شوند و مورد ارزیابی قرار بگیرند کما اینکه در دوره های پیشین جشنواره فیلم فجر نیز شاهد چنین اتفاقی بودیم و بسیار هم بازخوردها و دستاوردهای خوب و مثبتی داشت.

وی ادامه داد: در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر هم که به دلیلی نامعلوم حذف بخش نگاه نو صورت گرفت باز هم تعداد بسیار زیادی فیلم اولی حضور داشتند که اتفاقاً فیلم های شان به شدت مورد توجه اهالی رسانه، منتقدان و سینماگران قرار گرفت و مردم هم در سینماهای مردمی استقبال بسیار خوبی را از آثار آن ها داشتند اما متأسفانه سیاست دست اندرکاران جشنواره ۳۶ ام نشان از حذف فیلم اولی ها در سینمای کشور دارد که اتفاقی به شدت ناراحت کننده و تلخ است و مسئولان جشنواره باید پاسخگوی این کار نادرست خود باشند.

توکلی تأکید کرد: تعداد فیلم اولی ها در جشنواره پیش رو آنقدر کم است که موجب حیرت اهالی سینمای کشور شده و همه مرتب این پرسش را می کنند که چرا فیلمسازان اول این چنین مورد بی توجهی مدیران قرار گرفتند؟ این اتفاق در حالی رخ داده که ما منتظر تماشای فیلم های درخشان بسیاری از فیلم اولی ها در این دوره از جشنواره بودیم. فیلم اولی هایی که فیلم های کوتاه درخشانی ساخته بودند که پیش از این در جشنواره های معتبر داخلی و خارجی به شدت مورد توجه قرار گرفته بود اما متأسفانه مسئولان با بی درایتی مطلق آن ها را حذف کردند و باعث شدند تا استعدادهای نوین و درخشان آینده سینمای کشور در جشنواره بروز و ظهور پیدا نکنند.

این سینماگر یادآور شد: بعد از اینکه اسامی فیلم های این دوره از جشنواره منتشر شد و در کمال حیرت تنها اسم ۳ فیلمساز اول را در این لیست مشاهده کردم به خودم گفتم که من چه خوش شانس بودم که توانستم در جشنواره ۳۵ ام که تعداد فیلم های اول بسیار زیادتر بود دیده شوم و مورد ارزیابی قرار بگیرم. من به این نکته واقف هستم که دیده شدن در جشنواره فیلم فجر به عنوان مهمترین رویداد سینمایی کشور تا چه میزان برای فیلم اولی ها مهم است و این اتفاق بسیار ناراحت کننده است که در این دوره جلوی پای آن ها مانع گذاشته اند.

وی در خاتمه این گفتگو متذکر شد: امیدوارم این نوع سیاست های غلط مدیران سینمای کشور استمرار نداشته باشد و ما در آینده بتوانیم شاهد دیده شدن فیلم اولی ها در تمامی جشنواره های مهم داخلی و خارجی باشیم و مسئولان هم به کشف و ظهور استعدادهای نو در سینمای کشور کمک کنند.

اخبار مرتبط

نظرات

  • ۱۳۹۶/۱۱/۱۱ - ۱۲:۳۱
    0 0
    براوو درست تشخیص دادید. قرار بر حذف اولی ها بود و هست.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.