پنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴

یاسر فریادرس:

جبهه انقلاب باید به مطالبات اجتماعی بپردازد

مستند «پسرم سلمان»

سینماپرس: تهیه کننده مستندهای «پسرم سلمان» و «فرزند ایران» درباره سوژه آنها گفت: «پرداختن به سوژه این دو مستند ازین حیث مهم بود که مسئله سوریه جنگ بین شیعه و سنی نیست. اهل تسنن هم داعش را از خودشان نمی بینند، جلوی ظلم می ایستند و در کنار شیعیان به مقابله با آنها می پردازند.»

به گزارش سینماپرس، یاسر فریادرس تهیه کننده مستندهای «پسرم سلمان» و «فرزند ایران» در خصوص نحوه ساخت و هدف از تولید آنها گفت: وقتی در سیستان و بلوچستان کار رسانه ای می کردیم، به سوژه های این دو فیلم رسیدیم که یکی شهید ملازهی و دیگری شهید «سلمان برجسته» از شهدای مدافع حرم اهل سنت و لشکر نبویون بود.

وی افزود: پرداختن به سوژه این دو مستند ازین حیث مهم بود که مسئله سوریه جنگ بین شیعه و سنی نیست. اهل تسنن هم داعش را از خودشان نمی بینند، جلوی ظلم می ایستند و در کنار شیعیان به مقابله با آنها می پردازند.

 این تهیه کننده اظهار داشت: شاید حرف هایی مبنی بر این باشد که مدافعان حرم برای پول به جنگ می روند؛ اما به زندگی شان که نگاه می کنیم، می بینیم که می توانستند به کارهای دیگری با درآمد بالاتری بپردازند اما از همه چیز خود گذشتند و برای جنگ با داعش رفتند.

 فریادرس عنوان کرد: شهید «برجسته» در زمان نامزدی خود به شهادت رسید. پدرش در زمان شهادتش کنارش بوده و همچنان در جبهه سوریه با داعشی ها مبارزه می کند. شهید ملازهی هم چهار فرزند دارد که او نیز از همه  زندگی خود گذشت و شهید شد.

 این تهیه کننده درباره اهمیت جشنواره مردمی فیلم عمار تصریح کرد: خاستگاه مهم جشنواره عمار، دیده شدن فیلمسازان و آثاری است که در دیگر جشنواره ها به خوبی دیده نمی شوند. با تمام کم و کاستی ها امید می رود که این جشنواره پویاتر شود.

این تهیه کننده درخصوص قوی تر شدن بخش بین الملل جشنواره عمار اظهار داشت: به نظرم مهمترین چیزی که جبهه انقلاب باید به آن بپردازد مطالبات اجتماعی است؛ پس حتما نیاز به دید اجتماعی برای پرداختن به مسائل بین المللی است.

وی افزود: به عنوان نمونه پرداختن به مسائل و وضعیت اجتماعی پس از جنگ سوریه و لبنان مهم است. اگر مردم ما مستندسازان را امین خود بدانند، با تریبون مهمی مانند عمار به خروجی های مثبتی خواهیم رسید.

 گفتنی است؛ مستند «پسرم سلمان» به کارگردانی سعید صفار و «فرزند ایران» ساخته عارف جعفری چگنی است.

*باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.