چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸

"بعد از ظهر" روایتی متفاوت از فتنه ۸۸

فیلم سینمایی «بعد از ظهر»

سینماپرس: جواد اسماعیلی، هدف اصلی ساخت فیلم سینمایی «بعد از ظهر» را ایجاد بصیرت و آگاهی به مخاطب نسبت به فضاسازی های بیگانگان در فضای غبار آلود فتنه بیان کرد.

به گزارش سینماپرس، تهیه کننده فیلم «بعد از ظهر» درباره دلایل ساخت این فیلم با موضوع اتفاقات سال ۸۸، گفت: شاید بتوان ایده اصلی ساخت این پروژه را در پیگیری‌های مکرر مقام معظم رهبری در مورد فتنه ۸۸ و تاکید ایشان بر بکار بردن کلمه فتنه برای وقایع بعد از انتخابات همان سال و عدم پیگیری خواسته‌های ایشان توسط مسئولان بیان کرد.

 تهیه کننده فیلم «بعد از ظهر» در ارتباط با مشکلاتی که در راه ساخت این فیلم وجود داشته، تصریح کرد: مهم‌ترین مشکل در مسیر تهیه محصولات مرتبط با فتنه تردید و شاید ترس افراد و حتی بعضی از مسئولان نسبت به پرداختن به این موضوع است. این قضیه در بین هنرمندان بروز بیشتری داشته و از بایکوت شدن در فضای سینما بیم دارند و این امر موجب سخت شدن فضا برای انتخاب بازیگر و عوامل بود.

اسماعیلی درباره مدت زمان تهیه و تولید این فیلم گفت: بطور کلی فرآیند تهیه فیلمنامه و تولید فیلم حدود چهار ماه زمان برد.

وی در ارتباط با میزان تطابق این فیلم با واقعیت موجود، بیان کرد: به نظر می‌رسد این فیلم در انتقال پیام اصلی خود که همانا هشدار به مخاطب در عدم پذیرفتن هر خبری از هر منبعی در فضای غبارآلود فتنه است موفق بوده، ضمن اینکه در این فیلم تاکید خاصی بر نقش بی بی سی به عنوان یکی از قوی‌ترین رسانه‌ها علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نیز شده است.

تهیه‌کننده فیلم «بعد از ظهر» درباره اولین نمایش این فیلم، اعلام کرد: هدف اصلی این فیلم نمایش در جشنواره فیلم عمار است و احتمالاً در اولین نمایش این فیلم در جشنواره عمار خواهد بود.

 این فیلم اشاره به چند حادثه واقعی مانند داستان ندا آقاسلطان، آتش زدن حوزه بسیج، اهانت به عکس امام و بویژه تصویر پخش شده از رسانه‌ها در ارتباط فداکاری خانمی که خود را سپر بلای جوان موتورسواری کرد و مانع از کتک خوردن او می‌شود از نقاط کلیدی این فیلم است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.