سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱

روحانی از گزینه پیشنهادی ارشاد دفاع کرد/ صالحی به حوزه فرهنگ اشراف دارد

صالحی-روحانی

سینماپرس: حسن روحانی در دفاع از وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی بر جلوگیری از حاکم شدن نگاه سلیقه‌ای بر کشور را تاکید کرد.

به گزارش سینماپرس، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحصیلات حوزوی و دانشگاهی سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اشراف او به شرایط فرهنگی کشور سخن گفت.

روحانی درباره اهمیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «همانطور که پیش از این هم گفته‌ام، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خیلی برای ما مهم است. نباید اجازه دهیم سلیقه بر کشور حاکم شود. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید قانون را اجرا کند. اگر فردی در جایی درباره فعالیت‌های فرهنگی سلیقه‌ای دارد، برای خود هم محترم است اما نباید آن را در میان دیگران جا بیندازد.»

رییس‌جمهور در ادامه از نمایندگان مجلس خواست که تکلیف وزارتخانه را در این مورد روشن کنند. او در این باره گفت:‌ «اگر وزارت ارشاد در این مورد مسئولیتی ندارد، مجلس این وظیفه را از وزارتخانه بگیرد و به کس دیگری بدهد تا تکلیف ما هم روشن شود. اما وقتی وظیفه صدور مجوز برای فعالیت‌های فرهنگی، کتاب و امور دیگر به عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، باید شرایط لازم برای انجام وظیفه‌اش فراهم باشد. اگر نه کار را به مداخله‌گران بسپارید تا ما هم در این باره وظیفه‌ای نداشته باشیم.»

او درباره اولویت‌ها و موضوعات ضروری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «پاسداشت قومیت‌ها، افزایش مشارکت بخش خصوصی، رفع موانع سلیقه‌ای، افزایش حضور کشور در سهم تولیدات آثار فرهنگی و هنری جهانی، حمایت از آثار هنری، افزایش حضور زنان و جوانان در این حوزه، حمایت از همه اقوام به ویژه برادران اهل سنت از جمله اولویت‌های این وزارتخانه است.»

نظرات

  • ۱۳۹۶/۰۵/۲۴ - ۱۳:۳۰
    0 0
    برخی مدیران وزارت ارشاد برای مردم وهنرمندان ظالم به تمام معنا هستند

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.