یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۸

نشست خبری «یک روز به خصوص» برگزار شد

اسعدیان: نمی‌خواستم فیلم معمایی پلیسی بسازم/ برخی نقدها، توهین به سینما است

نشست خبری فیلم سینمایی «یک روز بخصوص»

سینماپرس: کارگردان فیلم سینمایی «یک روز به خصوص» گفت: من نمیخواستم معمای پلیسی بسازم بلکه برایم موقعیت جذاب بود و امیدوارم در اینجا موفق عمل کرده باشم.

به گزارش سینماپرس، نشست خبری فیلم سینمایی «یک روز بخصوص»، به کارگردانی همایون اسعدیان باحضور شیرین رضاکاشانی، افسانه کمالی و مصطفی زمانی بازیگران فیلم، همایون اسعدیان تهیه کننده و کارگردان، مازیار میری، مجری طرح و تدوینگر و کامیاب امین عشایری طراح صحنه و لباس و علی قاضی مدیر فیلمبرداری در برج میلاد تهران برگزار شد.

همایون اسعدیان در ابتدای صحبت خود با طنز گفت: سعی می‌کنم نیامدن برخی را برای بازی پرسپولیس توجیه کنم من خودم هم حواسم به بازی بود و خوشحالم از برد پرسپولیس.
وی در ادامه افزود: همه لوکیشن های فیلم حتی بیمارستان منازل ساخته و دکور است چرا که ما نمیتوانستیم در بیمارستان واقعی فیلم بازی کنیم.
همایون اسعدیان گفت: من سال پیش درست در همین تاریخ این فیلم را فیلمبرداری کردم البته یک شباهتهایی بین این اثر با نگاه اخلاق گرایانه و فیلم اقای میری وجود دارند البته اینها خمه اتفاق است و هیچ برنامه ریزی وجود نداشته اما شباهت کارما نگاه اخلاق گرایانه است که امروز همه سعی میکنند از ان فرار کنند.
سپس امین عشایری عنوان کرد: تنها لوکشینی با مختصر در آن دست بردیم لوکیشن روزنامه فرهیختگان بود که ما آن را برای صحنه آرایی فقط اماده کردیم.
همایون اسعدیان با اشاره به اینکه ایده اولیه فیلم از چند سال پیش شروع شد گفت: برای من سوال پیش امد که مسئولیت اجتماعی ما کجا است به طرح اولیه هم رسیدم و بعد یک مصاحبه با یک دلال عضو در روزنامه ای خواندم بعد مساله مسئولیت اجتماعی و انتخابهایمان پیوند زدیم به ماجرای پیوند قلب. شاید عده ای بگویند چنین چیزی وجود ندارد اما من فقط خواستم موقعیتی خلق کنم که تماشاگر بگوید دراین موقعیت چگونه عمل میکند.
وی افزود: قطعا خیلی شخصیتها دراین فیلم تخیلی هستند اما بخشی را از جامعه ایده گرفتم.
کمالی درباره بازی در کنار بازیگران با تجربه و همکاری با اسعدیان گفت: من یک سال در موسسه کارنامه دوره دیدم و بعد فرصتی پیش امد در کار آقای اسعدیان حضور یابم همه هنرمندان این کار هم به من کمک کردند که تجربه خوبی داشته باشم.
اسعدیان نیز درباره انتخاب کمالی گفت: ما از بین چند هزار نفر خانم کمالی را با تست انتخاب کردیم شاید کسانی با استعدادتر بودند اما با شرایط من جور نبودند بنا بر این هیچ پارتی بازی نبوده است.

اسعدیان افزود : من نمیخواستم معمای پلیسی بسازم بلکه برایم موقعیت جذاب بود و امیدوارم در اینجا موفق عمل کرده باشم.
وی گفت: من زمانی فیلم بوسیدن روی ماه را ساختم یک جلسه نقد در فرهنگسرایی رفتم دوست منتقد خیلی از ما تعریف کرد اما بعد دیدم همان دوست منتقد دایره مشکی برای فیلم ما گذاشته است. سوال من این بود که چرا وی درهمان جلسه نقد به من این را نگفت؟ خیلی احساس کردم شان حرفه را برای مبلغ اندکی پایین میاوریم یک جاهایی باید به خودمان هم نگاه کنیم.

این کارگردان با انتقاد از مسعود فراستی گفت: متاسفانه آن دوست کارشناس ما در برنامه وزین سینمایی هفت الان شب ها می نشیند و پنبه فیلم های ما را میزند. این واقعا ماجرای تلخی است البته من نمیخواهم به منتقدین توهین کنم اما این نوع کارشناسی کردن توهین به سینما و همه ما است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.