چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۵

گپ سینماپرس با مشاور دبیر جشنواره فجر

مهتاب کرامتی: به دنبال نوآوری هستیم/لباس خاص برای عوامل جشنواره طراحی کرده‌ایم

مهتاب کرامتی در نشست خبری سی‌و‌چهارمین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: مهتاب کرامتی مشاور هنری دبیر سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر گفت: برخلاف آنچه برخی رسانه ها و افراد بیان می کنند من معتقدم که مشاور هنری دبیر جشنواره سمتی تشریفاتی نیست و ما باید به این امر قائل باشیم که هر نوآوری می تواند باعث ایجاد حرکات مثبت در سینما گردد.

این بازیگر سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه پیش داوری همیشه یکی از آفت های اصلی است که ما با آن دست به گریبان هستیم؛ به عنوان نمونه زمانی که من به عنوان سفیر حسن نیت یونیسف منصوب شدم همه فکر می کردند این سمتی تشریفاتی است اما بعدها و با عملکرد مثبت من متوجه شدند می توان در عرصه های مختلف حضوری جدی داشت و کارهای فرهنگی مثبت انجام داد.

وی ادامه داد: من جزو آن دسته افرادی هستم که همیشه آستین همت بالا می زنم و زمانی که یک مسئولیت را قبول می کنم تمامی تلاش خود را به کار می برم تا برای ایجاد یک فضای مثبت و حرکت رو به رشد حضوری فعال و جدی داشته باشم. به همین دلیل هم از زمانی که پست مشاور هنری دبیر این دوره از جشنواره را پذیرفتم شبانه روز ذهن خود را متمرکز کردم تا جشنواره ای باشکوه را همراه با سایر دست اندرکاران سینما برگزار کنیم که لایق سینمای ایران باشد.

کرامتی سپس در پاسخ به این سوأل که امسال در جشنواره فیلم فجر شاهد کدام تغییرات خواهیم بود که بتواند عایدی مثبت برای سینما در پی داشته باشد اظهار داشت: قطعاً قرار نیست در این دوره از جشنواره شاهد اتفاقات چندان متفاوتی باشیم؛ چرا که ما نمی توانیم خارج از اصولی که برای برگزاری جشنواره فیلم فجر تعریف شده حرکت کنیم و در همان چارچوب های قدیمی ماندگار هستیم اما در نوع و شیوه برگزاری شاهد تغییراتی هستیم.

وی افزود: ما امسال بیش از همه چیز سعی داریم تا نظم و انضباط را در فضای جشنواره حاکم کنیم و من این را با اطمینان می گویم که امسال شاهد جشنواره ای آرام خواهیم بود؛ احترام به هنرمندان و اهالی رسانه به عنوان بدنه اصلی سینمای ایران وظیفه اصلی ماست و می خواهیم ایام جشنواره را برای آن ها به ایامی لذت بخش تبدیل کنیم.

بازیگر فیلم سینمایی «مزارشریف» خاطرنشان کرد: امسال برای دست اندرکاران اجرایی جشنواره طراحی لباس خاصی صورت گرفته و ما با این کار می خواستیم ثابت کنیم که جشنواره فیلم فجر آنچنان پر اهمیت است که باید به آن به صورت ویژه نگاه کرد و با تشریفات خاصی آن را برگزار نمود؛ البته لزوماً این بدان معنا نیست که ما در پی برگزاری جشنواره مد لباس در جشنواره باشیم و تنها برای آن است که فضایی متفاوت را در این مهمترین رویداد سینمایی کشور ایجاد کنیم.

وی سپس در پاسخ به این سوأل که طی سال های اخیر تعداد زیادی از اهالی سینما با بیان اینکه جشنواره فیلم فجر را دیگر از آن خود نمی دانند و تمایلی به شرکت در آن ندارند به نوعی جشنواره را تحریم کردند و عملکرد شما به عنوان یکی از اهالی همین سینما برای آشتی آن ها با جشنواره چه بوده است گفت: من طی مدت همکاری ام شاهد بودم که آقای حیدری تعامل بسیار خوبی با سینماگران داشتند و به صورت جدی بر این نکته تأکید داشتند که تمامی صنوف سینمایی به صورت یکسان در جشنواره مورد توجه قرار بگیرند و قطعاً افرادی که در جریان این امور هستند حرف های من را تأیید می کنند از این رو امیدوارم که امسال بتوانیم شاهد حضور حداکثری هنرمندان در جشنواره باشیم.

بازیگر فیلم سینمایی «عصر یخبندان» در خاتمه این گفتگو متذکر شد: در هر صورت من به این نکته واقف هستم که ما هرچقدر ایراد روی نوع اجرای جشنواره داشته باشیم نمی توانیم منکر اهمیت جشنواره در بطن سینمای ایران شویم و باید تمامی تلاش خود را به کار ببریم تا جشنواره ای ارزشمند و در شأن سینمای ایران برگزار کنیم. نوع اجرا و سلایقی که در همه ساله با تغییر مدیران در فضای جشنواره حاکم می شود از اهمیت جشنواره فیلم فجر نمی کاهد و من آرزومندم که جشنواره سی و چهارم بتواند عاری از هرگونه نقصی برگزار گردد.

نظرات

  • پارسایی ۱۳۹۴/۱۱/۰۷ - ۰۸:۳۳
    1 0
    سرکار خانم کرامتی حتما جنابعالی هم می دانید اقدامات شما منفی نیست شاید لازمه کار هم باشد اما نظر اکثریت منتقدین مدیریت سینما وجشنواره ها واقعا ترس از نه تغییر بلکه از بین رفتن بسترهای سینما ست وبدتر ازهمه تقویت حواشی وفقدان استراتژی بنیادین سینمامی باشد امروز سخن از بودن ونبودن سینماست
  • رضا ۱۳۹۴/۱۱/۰۹ - ۱۰:۰۱
    0 0
    واقعا کدام مسئله مهم سینما حل شده است که طراحی لباس برای عوامل دست اندرکارجشنواره دردستور کار قرارمی گیرند و آنهم با متوسل شدن به نوآوری!!! موضوعات اساسی سینما روی زمین مانده است و کسی به فکر راه حل نیست والبته هرکجا برخی افراد فرصت حضور پیدا کنند بیشتر به فکر دیده شدن خود هستند تا موضوع اصلی... همین حضور و هجمه بی وقفه تسلط بازیگران برجشنواره امسال خود حاکی از عدم مدیریت درست و بجاست و ایراد به دیدگاه های مدیرجوان جشنواره فیلم فجر برمی گردد که هنوز ماهیت سینما و جشنواره فیلم فجر را درتحلیل خود به درستی پرداخته نکرده و می رود تا بدعت هایی بدور از نفس واقعی جشنواره را رقم بزند!!!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.