دوشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰

در گپی با خبرنگار سینماپرس عنوان شد

یک کارگردان سینما: مدیر عامل جدید انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس دست رانت‌خواران را کوتاه کند

حمید بهمنی

سینماپرس: حمید بهمنی کارگردان سینما در خصوص شدت گرفتن احتمال تغییرات مدیریتی درانجمن انقلاب و سینمای دفاع مقدس گفت: از مدیر عامل جدید انجمن می خواهم جلوی برخی رانت خواری ها را در این تشکل سینمایی بگیرد.

حمید بهمنی درگفت و گو با خبرنگار سینماپرس در خصوص انتظاراتش از مدیرعامل آینده انجمن انقلاب و سینمای دفاع مقدس گفت: اگر به عمده فعالیت انجمن از سال ۷۹ تا به امروز نگاه کنیم عملا می بینیم ۴ فیلم سینمایی درحوزه سینمای دفاع مقدس  بیشتر ساخته نشده است؛ البته در بخش فیلم کوتاه در سالهای اخیر حمایت هایی انجام  شده اما در حوزه  سینمای دفاع مقدس به شدت ساخت آثار پایین آمده است. این در حالیست که در سالهای ۷۴ یا ۷۶  سالی ده فیلم در حوزه سینمای جنگ ساخته می شد.

وی ادامه داد: همانطور که از اسم انجمن سینمای انقلاب ودفاع مقدس مشخص است  این انجمن باید از فیلم هایی با رویکرد انقلاب  جبهه و جنگ حمایت کند. چراکه هم بودجه خاص دارد و هم شرایط خوبی برای تولید این فیلم ها دارد اما چرا ما هیچ اتفاق خاصی در این انجمن نمی بینیم. چرا سال گذشته در جشنواره مهم و معتبر دفاع مقدس ما تنها دوفیلم دفاع مقدسی برای نمایش داشتیم؟ چرامتولیان و مسئولین  این  سینما برای ساخت فیلم های دفاع مقدسی فعالیت خاصی نمی کنند؟

بهمنی در ادامه توضیح داد: این سوال همیشگی من است که چطور زمان برگزاری  جشنواره دفاع مقدس و مقاومت بودجه اختصاص داده می شود و این رویداد با شور و نشاط برگزار می شود اما همان شور و نشاط در تولید فیلم دیده نمی شود؟

وی افزود:به نظر من مدیر بعدی باید آستین هایش را بالا زده و بسیار جدی به این مسئله نگاه کند. نباید کسانی که دغدغه کار در سینمای دفاع مقدس دارند  پشت در بمانند و در این مسیر رانت خواران به منافع خود برسند.

این کارگردان گفت: مدیر عامل جدید بایددست رانت خوران را در تولید فیلم های دفاع مقدس کوتاه کند و به فکر عرضه اطلاعات مربوط به  سینمای جنگ به نسل آینده باشد. در حوزه پژوهش سینمای دفاع مقدس تا به حال فعالیت خوبی صورت گرفته . خاطرات بسیار خوبی از فعالان جبهه و جنگ به دست آمده است. اگر این خاطرات  که قابلیت تبدیل به اثر سینمایی را دارد تبدیل به یک اثر تصویری نشود به مرور زمان دچار تحریف می شوند.

وی گفت: مدیر عامل جدید انجمن سینمای دفاع مقدس نباید فردی منفعل باشد که تنها ماه به ماه حقوق  ماهانه خود را دریافت کند. او باید وارد میدان کار شود و مدام به شهرک سینمایی دفاع مقدس  سر بزند و امکانات و تمام دستگاههای شهرک را به علم روز تجهیز کند؛ به نظرم با برنامه ریزی مدیریتی درست  می توان از کسانی که از شهرک سینمایی دفاع مقدس استفاده می کنند به نفع خود شهرک در جهت اعتلاء آن بهره برد.

وی همچنین گفت: ما سینماگران باید توجه داشته باشیم که سینمای دفاع مقدس به من و امثال من هویت داده است. سینمای دفاع مقدس به ابراهیم حاتمی کیا و کمال تبریزی هویت بخشیده است. به خاطر برکت خون شهیدان، فداکاری جانبازان و به خاطر روح امام ما به اینجا رسیدیم و لذا باید برای سینمای دفاع مقدس تلاش کنیم.

این کارگردان در بخش دیگری از صحبت خود گفت: من خاک پای شهدا هستم نوکر سینمای دفاع مقدس هستم وقتی سر خاک شهدا می روم گریه می کنم که چرا نتوانسنم برایشان کاری کنم. چه کنم که دستم بسته است. من برای ادای دین به شهدا تخصص سینما را گرفتم ولی چرا باید بین فعالیت هایم ۱۴ سال به ۱۴ سال فاصله بیفتد؟ چرا از ما فیلمسازانی که دغدغه سینمای دفاع مقدس داریم حمایت نمی کنند اما از فلان تهیه کننده که جیبش پر از پول است و سفر خارجش به راه، تا زانو برایش خم می شوند؟ مدیر عامل جدید باید جلوی این تبعیض ها بایستد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.