شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵

در واکنش به خبر عدم برگزاری جشنواره فیلم مقاومت؛

عضو کمیسیون فرهنگی : تعیین ردیف بودجه مستقل برای تولید آثار استراتژیک را در صحن علنی مجلس مطرح خواهیم کرد

دکتر لاله افتخاری

سینماپرس: دکتر لاله افتخاری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پی اعلام خبر عدم برگزاری جشنواره فیلم مقاومت گفت: اعضای کمیسیون فرهنگی با تمامی توان خود می خواهند طرح تعیین ردیف بودجه مستقل برای تولید آثار استراتژیک را در صحن علنی مجلس مطرح کنند تا ان شاء الله اتفاق مهمی در این حوزه محقق شود.

این عضو مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس با تأکید بر اینکه فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت و اصلاح سبک زندگی مردم و ترویج زندگی ایرانی - اسلامی بایستی اصلی ترین سوژه ها برای تولید آثار سینمایی باشد اظهار داشت: کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تلاش زیادی برای تعریف ردیف بودجه مستقل سینمای استراتژیک دارد تا این مسئله مهم در سینمای کشور محقق شود اما با توجه به تلاش های صورت گرفته در این رابطه هنوز موفق نشده ایم چرا که همه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی باید درگیر این قضیه شوند.

 افتخاری یادآور شد: ما پیش از این طرحی را برای این قضیه ارائه کردیم اما طرح در کمیسیون تلفیق رأی نیاورد و یا بسیاری از نمایندگان موافقت چندانی با آن نکردند؛ هر چند که در مجلس شورای اسلامی موارد بسیار مهمی مطرح می شود که قطعاً اولویت بیشتری نسبت به این مسئله دارند و از همین رو اعضا ترجیح دادند به آن مسائل بپردازند اما باز هم تلاش خواهیم کرد.

وی در همین رابطه افزود: تا به قطعیت رسیدن این مسئله سایر دستگاه های حکومتی نباید خود را از مسئله سینمای استراتژیک کنار بکشند و می بایست بخشی از بودجه هایی را که نظام در اختیار آن ها قرار داده است برای انجام این کار فرهنگی صرف کنند.

وی تصریح کرد: این در حالی است که ما متأسفانه همواره شاهد و ناظر آن هستیم که در جمهوری اسلامی ایران بعضاً فیلم هایی با حمایت برخی نهادها تولید می شوند که ضد هنری هستند و نه تنها هیچ پیام شفافی در راستای اهداف نظام نداشته بلکه دست به فرافکنی و سیاه نمایی نیز می زنند.

افتخاری ابراز امیدواری کرد تا حداقل در یک اقدام فوری بودجه ای به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اختصاص پیدا کندتا این نهاد بتواند در کنار دستگاه هایی همچون حوزه هنری، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سایر نهادهای فرهنگی و هنری از جمله سازمان سینمایی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دست به تولید آثار شاخصی در این زمینه بزند چرا که امروزه ما بیش از هر زمان دیگری نیاز به ورود جدی هنرمندان به مقوله  تولید فیلم های استراتژیک داریم.

وی افزود: تولید فیلم های استراتژیک و مقاومت نباید تنها به یکی دو دستگاه خاص محدود شود و تمامی دستگاه های دولتی موظف هستند برای ورود به سینمای استراتژیک اقدام کنند. 

وی تأکید کرد: تمامی نهادهایی که در حوزه فرهنگ و هنر مشغول به کار هستند می بایست به آنچه دغدغه نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی است پایبند باشند و حداقل بخشی از تولیدات خود را به این حوزه بسیار مهم اختصاص دهند.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.