جمعه ۲۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵

فیلمی کوتاه به تهیه کنندگی بسیج هنرمندان

شک و تردیدهای یک جانباز شیمیایی در برابر دوربین/ «عین الیقین» در مرحله تدوین قرار گرفت

جانباز شیمیایی

سینماپرس: قربانعلی طاهرفر کارگردان فیلم کوتاه در گفتگو با سینماپرس اظهار داشت: ساخت فیلم کوتاه «عین الیقین» را در مرحله تدوین دارم. این فیلم ۲۳ دقیقه است و توسط سازمان بسیج هنرمندان تهیه می شود.

طاهرفر درباره موضوع و قصه این فیلم گفت: این فیلم قصه جانبازی شیمیایی را روایت می کند که دچار مشکلی می شود و نمی تواند صاحب فرزند شود. او پس از سالها در شرف پدر شدن قرار می گیرد ولی به خاطر مشکل شیمیایی که دارد بینایی چشمانش را به مرور از دست می دهد و نمی تواند فرزندش را که چند وقت دیگر متولد خواهد شد را ببیند.

وی افزود: این شخص به خاطر مشکلی که برایش به وجود آمده دچار شک و تردید می شود که چطور خدا پس از ۲۷ سال فرزندی به او داده و حال نمی تواند چهره فرزندش را ببیند. در این فیلم مخاطب با شک و تردید جانباز همراه می شود و آن را دنبال می کند.

این کارگردان در ادامه عوامل ساخت این فیلم کوتاه را معرفی کرد: علی آبپاک به عنوان تصویربردار، آرش زینال خیری به عنوان تهیه کننده، مرتضی مقدس در مقام تدوینگر، غلامرضا میرزازاده به عنوان سازنده موسیقی، امین باحجب مدیر تولید، حسن سلمانی به عنوان صدابردار، حمیده مقدس زاده، بهرام نبوی و پرویز فلاحی پور به عنوان بازیگر در ساخت این فیلم همکاری کرده اند.

طاهرفر در ادامه از ساخت یک فیلم مستند خبر داد و اظهار داشت: ساخت مستند «چیزی بالاتر از عشق» را به پایان رسانده ام. در این مستند ۱۹ دقیقه ای سعی شده است از زاویه ای عاطفی به جانبازان اعصاب و روان نگاه شود و زندگی این جانبازان را به تصویر کشیده ایم که پس از گذر سه دهه همچنان با روحیه ای مثال زدنی سر پا ایستاده اند. این مستند از شبکه استانی سهند نمایش داده خواهد شد.

وی در ادامه از ساخت مستندی دیگر خبر داد و گفت: مستندی دیگر با عنوان موقت «بازگشا» را در دست ساخت دارم که تا امروز ۳۰ درصد از آن تصویربرداری شده است. این مستند به زندگی جانباز و فرمانده لشگر عاشورا محمدرضا بازگشا می پردازد. ضمن اینکه محمدرضا بازگشا از همرزمان شهید باکری نیز بوده است.

این کارگردان در ادامه افزود: محمدرضا بازگشا نیمی از جمجه اش در جبهه آسیب دیده و برای او جمجمه مصنوعی گذاشته اند که اگر داروهایش را مصرف نکند قادر به راه رفتن و ایستادن نخواهد بود و با این حال روحیه خود را حفظ کرده و با طبع لطیفی که دارد همه گروه تصویربرداری به وی علاقه مند شده و کار را با اشتیاق فراوان انجام می دهند.

طاهرفر افزود: این مستند ۵۰ الی ۷۰ دقیقه خواهد بود و از اهدافمان در ساخت این مستند نشان دادن سهم خانواده جانبازان در دفاع مقدس بوده است.

وی در پایان عوامل ساخت این مستند را معرفی کرد و گفت: بابک نوروزی به عنوان تصویربردار، هادی سلیمانزاده منفرد در مقام صدابردار، غلامرضا میرزازاده سازنده موسیقی، و اکبر عبدالهی در مقام مدیر تولید با ما همکاری دارند. ضمن اینکه این فیلم با همراهی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ساخته می شود.  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.