دوشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴

انتظارات سینماگران از مدیران در سال جدید / ۷

علی اکبری: توجه به فیلمنامه و آثار قصه گو و تجهیز سالن های فرسوده باید از اولویت‌های مدیران در سال ۹۴ باشد

محسن علی اکبری در  نشست فیلم «استرداد» در خبرگزاری سینماپرس

سینماپرس: محسن علی اکبری تهیه کننده سینما گفت: اغلب تولیدات سینمای کشور در سال ۹۳ از کمبود فیلمنامه اصولی و منسجم و فقدان داستان رنج می بردند و من امیدوارم مسئولان سینمای کشور در سال جاری به این امر مهم که می تواند استقبال مخاطبان از سینما را در پی داشته باشند توجه ویژه ای کنند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «استرداد» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه عملکرد سال ۹۳ مدیران سازمان سینمایی چه در حوزه نرم افرازی و یا سخت افزاری قابل قبول نبود و ما شاهد تولید آثاری ضعیف بودیم که به هیچ عنوان در شأن سینمای ایران نبودند به نحوی که در جشنواره فیلم فجر سال گذشته تنها چند استثنا وجود داشت و مابقی فیلم های به نمایش درآمده از فیلمنامه های به شدت ضعیف رنج می بردند که مخاطب به هیچ عنوان نمی توانست به آن آثار ارتباط برقرار کند.

وی با تأکید بر اینکه ما در سال جاری قطعاً با ریزش و سرخوردگی شدید مخاطبان سینما روبرو خواهیم بود اظهار داشت: تنها کورسوی امیدی که برای گیشه سینماها در سال ۹۴ وجود دارد فیلم هایی است که در جشنواره فیلم فجر به نمایش درنیامدند، چرا که فیلم های جشنواره فجر اغلب ضدمخاطب بوده و آن ها را از سالن های سینما گریزان می کردند.

علی اکبری سپس با اشاره به افزایش قیمت بلیت سینماها خاطرنشان کرد: برای مخاطبان سینما بسیار سخت است که مبلغ زیادی را برای تماشای یک فیلم در سینما صرف کنند اما شاهد فیلم هایی باشند که هیچ ارتباطی با آن ها برقرار نمی کند و از ضعف های آشکار و نهان بی شماری رنج می برد. از این رو من امیدوارم در سال جاری مدیران سینمایی کشور با ارائه برنامه و سیاست گذاری های صحیح به خصوص در شورای پروانه ساخت تنها به آثاری مجوز دهند که از فیلمنامه های منسجم و قصه گو بهره برده اند.

این تهیه کننده سینما ادامه داد: از سوی دیگر شورای پروانه ساخت باید با مطالعه دقیق به فیلمنامه هایی که همسویی بیشتری با سیاست گذاری های کلان حکومت دارند توجه بیشتری نشان دهد تا ما ضمن استقبال مخاطبان از سینما شاهد آن باشیم که مسائل کلان کشور نیز در سینما به درستی به تصویر کشیده می شوند. ما در حال حاضر در مقطعی از تاریخ به سر می بریم که عصر تکنولوژی است و آنقدر فضاهای گوناگون و مختلف ایجاد شده که اگر نتوانیم جذابیت لازم را برای مخاطبان مان ایجاد کنیم آن ها برای همیشه از سینما قهر خواهند کرد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «تلفن همراه رئیس جمهور» افزود: قهر مخاطب از سینما در حال حاضر آغاز شده است. به نحوی که ما در اکران نوروزی سال ۹۴ شاهد ریزش ۵۰ درصدی مخاطبان نسبت به اکران سال گذشته بودیم و این مسئله هشدار شدیدی به تمامی مسئولان و دست اندرکاران سینمای کشور است تا کمی به خودشان بیایند و سعی کنند نکات منفی که می تواند مخاطبان را از سینما دور کند از تولیدات حذف کرده و مخاطبان را با سینما آشتی دهند.

وی در بخش دیگری از این گفتگو با تأکید بر اینکه متأسفانه مسئولان سینمای کشور سینما را تنها متعلق به «پایتخت» می دانند اظهار داشت:  امیدوارم مسئولان سازمان سینمایی به سالن های فرسوده سینما در شهرستان ها توجه داشته باشند. ما اکنون شهرهای بسیار زیادی را داریم که فاقد سالن سینما هستند و توقع ما از سازمان سینمایی این است که در این بخش سرمایه گذاری جدی داشته باشند و نسبت به ساخت سالن های سینما در سال ۹۴ اهتمام جدی بورزند.

علی اکبری ادامه داد: از سوی دیگر ما در بسیاری از مراکز استان ها شاهد آن هستیم که معدود سالن های سینمایی که در آن شهرها وجود دارند بسیار فرسوده و غیر قابل استفاده برای مخاطبان هستند که مسئولان سینمای کشور باید نسبت به بهسازی و بازسازی این سالن های سینما توجه جدی از خود نشان دهند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «آن مرد آمد» تأکید کرد: ما وظیفه داریم تا با ایجاد فضایی مناسب برای مخاطبان سینما رغبت حضور در سالن های سینما را برای آن ها فراهم بیاوریم. صندلی راحت، سیستم شنیداری مناسب، تصویر با کیفیت، سالن های تمیز و امثالهم باید به طور جدی مد نظر مدیران سازمان سینمایی کشور قرار بگیرد تا ما بتوانیم شاهد تحول جدی در عرصه سینمایی کشور باشیم.

 

نظرات

  • ناشناس ۱۳۹۴/۰۱/۲۴ - ۱۶:۰۰
    0 0
    زاهدان یکی از آن شهرهاست که سینما فرهنگ نوساز آن با بی مهری مسئولین مواجه است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.