یکشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳

انتظارات سینماگران از مدیران در سال جدید / ۱۱

تأکید «حمید بهمنی» بر تولید آثار استراتژیک و اتقلابی/ سینمای دفاع مقدس زخم خورده و دردمند است

حمید بهمنی

سینماپرس: حمید بهمنی کارگردان سینما گفت: مدت ها است در سینمای ایران شاهد تولید فیلم های استراتژیک و ارزشمند در راستای تقویت اهداف، آرمان ها و ارزش های نظام و انقلاب نیستیم و من امیدوارم که در سال جدید مدیران سازمان سینمایی به تولید فیلم هایی در حوزه انقلاب، دفاع مقدس و منویات مقام معظم رهبری توجه ویژه ای داشته باشند.

عضو شورای پروانه نمایش خانگی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سازمان سینمایی به عنوان بازوی اصلی سینمای ایران می تواند کنش های بسیار خوبی را برای به جریان انداختن تولید فیلم های فاخر و ارزشمند در سطح کشور به وجود بیاورد. مسلماً اگر کنش های سازمان سینمایی در راستای اندیشه های انقلابی و ارزشی و همچنین مطالبات مقام معظم رهبری، حضرت امام (ره) و شهدا باشد، از سوی سینماگران واکنش های بسیار خوبی را نسبت به آن شاهد خواهیم بود.

وی با تأکید بر اینکه شاید برای برخی از مدیران سینمایی سخت باشد که بخواهند یک باره تغییری بزرگ در سیاست های خود اعمال کنند اظهار داشت: در دوران مدیریت سابق سازمان سینمایی فیلم های بسیار ارزشمندی مانند «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا ساخته شد که به آثاری ماندگار در سینمای ایران بدل شدند و مدیران جدید سازمان سینمایی نیز از آن ها بهره های فراوانی گرفتند. در همان دوران آثار ارزشمند دیگر همچون «شیار ۱۴۳» به کارگردانی نرگس آبیار نیز تولید شدند که توانستند نگاه بخش اعظمی از مردم جامعه را نسبت به آثار سینمای دفاع مقدس عوض کنند.

بهمنی ادامه داد: حال این خود مدیران هستند که با یک نگاه ساده می توانند به این مهم دست پیدا کنند که آیا فیلم های این چنینی می تواند برای سینمای ایران روندی رو به رشد داشته باشد و سینمای ما را در میان آحاد افراد جامعه و سطح بین الملل به صورت جدی مطرح کند و یا فیلم های به شدت بی خاصیتی که بعضاً با سیاه نمایی های فراوان ساخته می شوند و به نوعی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ظلم می کنند؟

کارگردان فیلم سینمایی «آن مرد آمد» گفت: من امیدوارم با نگاه جدید آقای ایوبی در سال جدید شاهد رونق سینمای استراتژیک، فاخر و ارزشمند باشیم و به نوعی راستی آزمایی وعده های مدیران دولت یازدهم را در بعد عملی اش مشاهده کنیم.

این کارگردان سینما افزود: طی مدت گذشته مدیران سازمان سینمایی بر این مسئله تأکید داشتند که مسئله تحریم ها باعث شده تا آن ها نتوانند دست به تولید آثار بزرگ انقلابی بزنند این در حالی است که مسئله تحریم ها در سینما به چندان تأثیرگذار نبوده و به لحاظ سخت افزاری ما امکان ورود تجهیزات و امکانات را به داخل داشته ایم.

کارگردان فیلم سینمایی «گلوگاه شیطان» خاطرنشان کرد: سینمای دفاع مقدس زخم خورده است و تن دردمند و رنجوری دارد. بخش خصوصی به دلیل مشکلات اقتصادی حمایت چندانی از تولید آثار در این زمینه انجام نمی دهد چرا که فیلم های دفاع مقدس نه از زمان اکران مناسبی بهره مند می شوند و نه مدیران در صدد آن هستند که حمایتی از آن ها داشته باشند. از این رو من امیدوارم که آقای ایوبی به عنوان رئیس سازمان سینمایی به این نتیجه برسند که نگاهی عدلانه برای تقسیم بودجه ها و امکانات تولید در اختیار تمامی اهالی سینما قرار دهند.

کارگردان فیلم سینمایی «گام های شیدایی» سپس تشکیل اتاق های فکر با نگاه های تخصصی برای برون رفت از معضلات و مشکلات مهمی که امروزه گریبان تولید فیلم های مهم در سینمای استراتژیک را گرفته است اظهار داشت: مدیران سازمان سینمایی می بایست از افراد دغدغه مند نسبت به مسائل استراتژیک که آگاهی و اشراف کاملی نسبت به این قضایا دارند دعوت کنند تا راهکارهای مناسبی برای رشد و اعتلای سینمای استراتژیک ارائه داده شود و ما در حوزه مدیریت به یک ایده جدیدی با نگاهی عادلانه دست پیدا کنیم و همه افراد سینما بتوانند به ساخت فیلم مبادرت ورزند.

کارگردان فیلم سینمایی «آخرین نبرد» در خاتمه این گفتگو ابراز امیدواری کرد در سال ۹۴ شاهد رفع مشکلات معیشتی، بیمه ای و رفاهی تمامی اهالی سینمای ایران باشیم و گفت: امیدوارم که تمام فعالان سینما در صنوف مختلف بتوانند به شأن و جایگاهی که باید دست پیدا کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.