دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۴

در پی اعلام اسامی۳ فیلم خارج از مسابقه؛

ادامه اعتراض فیلمساز پیشکسوت به تصمیم مدیران جشنواره فجر/ صمدی: با صدای بلند اعلام می کنم«فیلم خوبی ساخته‌ام»!

یدالله صمدی *

سینماپرس: یدالله صمدی کارگردان پیشکسوت سینمای ایران که پیش از این اعتراض شدید خود را به دلیل عدم پذیرش فیلمش در هیچ یک از بخش های جشنواره اعلام کرده بود پس از اعلام اسامی فیلم های خارج از مسابقه گفت: من نمی دانم که چرا نام «پدر آن دیگری» در اسامی فیلم های خارج از مسابقه حضور ندارد اما این را عنوان می کنم که فیلم من باید قطعاً در جشنواره نمایش داده شود.

کارگردان فیلم سینمایی «آپارتمان شماره ۱۳» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من همچنان از روزی که اسامی فیلم های بخش سودای سیمرغ اعلام شد و در کمال حیرت نام فیلمم را در میان آن اسامی ندیدم پیگیر حضور «پدر آن دیگری» در سی و سومین جشنواره فیلم فجر هستم و این را با صراحت اعلام می کنم که فیلم من مستحق حضور در بخش سودای سیمرغ است اما نمی دانم هیأت انتخاب جشنواره فیلم فجر به کدامین دلیل منطقی فیلم مرا لایق حضور در هیچ کدام از بخش های جشنواره ندانستند.

وی با اشاره به اینکه همچنان پیگیر حضور فیلمش در سی و سومین جشنواره فیلم فجر است اظهار داشت: فیلم من اگر نه در تمامی سالن های سینما که باید در کاخ جشنواره برای منتقدان و اصحاب رسانه نمایش داده شود. چون به جز من پیشکسوت بسیاری از هنرمندان خوب سینمای ایران برای این فیلم تلاش های شبانه روزی زیادی کرده اند و باید زحمات آن ها توسط اهالی رسانه و دست اندرکاران سینمای ایران دیده شود. من از تمامی مسئولان سازمان سینمایی و جشنواره فیلم فجر می خواهم که زحمات این گروه را نادیده نگیرند و فیلم ما را در جشنواره نمایش دهند.

کارگردان فیلم سینمایی «دو نفر و نصفی» در پاسخ به این سوال که به نظرش چرا فیلمسازان پیشکسوت در این دوره از جشنواره به طور کامل نادیده انگاشته شده اند گفت: این را دیگر از من نپرسید! من اهل جنجال نیستم و دوست ندارم بیش از این وارد مسائل جنجالی و حاشیه ای بشوم آنچه که برای من مهم است این مسئله است که «پدر آن دیگری» در جشنواره سی و سوم به نمایش گذاشته شود چرا که من بعد از سال ها حضور در سینما و ساختن فیلم ها و سریال های متعدد برای اولین بار با صدای بلند فریاد می زنم که «فیلم خوبی ساخته ام و می خواهم همه دست اندرکاران سینما و عموم مردم از دیدن آن لذت ببرند»!

گفتنی است؛ عوامل این فیلم عبارتند از: تهيه کننده و کارگردان: يدالله صمدي، نويسندگان: حسين مهکام، يدا... صمدي، مدير فيلمبرداري: حسن پويا، مجري طرح: هومن کبيري، طراح چهره پردازي: سعيد ملکان، مدير برنامه ريزي و دستيار اول کارگردان: سعيد کريمي، مدير تدارکات: علي بهره مند، دستيار دوم کارگردان: بهنام اعلمي، منشي صحنه: ندا آصف، عکاس: صبا سياه پوش، بازيگران: حسين ياري، هنگامه قاضياني، فريده سپاه منصور، مريم  سعادت، شمسي فضل الهي و اکبر عبدي.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.