شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۱

موسیقی زمان‌بر برای یک فیلم متفاوت

حسین علیزاده برای «شرفناز» می نوازد/ نجفی: بعید می دانم به جشنواره فیلم فجر برسیم

حسین علیزاده

سینماپرس: حسن نجفی کارگردان سینما صبح امروز از ساخت موسیقی فیلم سینمایی «شرفناز» توسط حسین علیزاده خبر داد. وی گفت: ساخت موسیقی این فیلم زمان بر است.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس در مورد آخرین اخبار از فیلم سینمایی «شرفناز» اظهار داشت: فیلمبرداری این فیلم در چابهار با شرایط سختی به اتمام رسیده  و بعد از اتمام فیلمبرداری حسین حشمت نیا، در حال تدوین این فیلم است. 

کارگردان «آسمان هشتم» در ادامه افزود: بعد از اتمام تدوین، حسین قورچیان بخشی از صداگذاری این فیلم را انجام داده است که البته همچنان ادامه دارد.

کارگردان «سهم گمشده» در مورد رسیدن فیلم «شرفناز» به سی و سومین جشنواره فیلم فجر گفت: بعید می دانم که این فیلم به جشنواره فجر برسد چرا که علاوه بر آماده نبودن بخشی از صداگذاری ، بخش های موسیقی و جلوه های ویژه بصری فیلم هم باقی مانده است اما به هر حال ما تمام تلاشمان را می کنیم تا بتوانیم مراحل فنی این فیلم را به اتمام برسانیم.

 برنابراین گزارش، «شرفناز» اثری کاملاً متفاوت با ساخته های پیشین حسن نجفی ارزیابی شده و شرایط تولید آن با توجه به فضای بیابانی و مناطق کویری بسیار سخت بوده است. این فیلم که مضمونی اجتماعی دارد قرار است بعد از آماده نمایش شدن در جشنواره های مختلف جهانی نیز به نمایش درآید.

حمیرا ریاضی، ضرغام استادی اصل، علی اوسیوند، ایوب افشار، سعید گل بچه، خلیل خانی و یاسمن اوسیوند همراه با تعدادی از هنرمندان بومی منطقه بازیگران اصلی این فیلم هستند.

این فیلم چندی قبل با عنوان «راحله» از اداره نظارت و ارزشیابی مجوز ساخت گرفته بود که بعدا به «شرفناز» تغییر نام داد.

تهیه کنندگی «شرفناز» را در ابتدا جمال شورجه بر عهده داشت که در آغاز فیلمبرداری این فیلم تهیه کنندگی نیز به حسن نجفی واگذار شد.

عوامل اصلی این پروژه عبارتند از:

مدیر فیلمبرداری: بایرام فضلی، صدابردار: فرخ فدایی، صداگذاری: حسین قوچیان، تدوین: حسین جشمت‌نیا، جلوه‌های ویژه: رضا ترکمان، مدیر تولید: میترا احمدی، طراح چهره پردازی: علیرضا جوادپور، عکاس: فاتح شافعی.

بنابراین گزارش، حسن نجفی در سال ۱۳۴۵ در تبريز متولد شد. او فعاليت هنری خود را با داستان نويسی آغاز كرد و در سال ۱۳۵۷ اولين حضور خود را در تئاتر تجربه كرد. در سال ۱۳۶۲ با نمايش «نيستان اول» كار حرفه ای تئاتر را آغاز كرد و در سال ۱۳۶۴ اولين فيلم كوتاه مستند خود را ساخت. پس از سال های ۷۶-۷۱ به اجرای خيابانی تئاتر، ساخت كليپ، و تله تئاتر پرداخت كه حائز چند جايزه نيز شد. او همچنين از سال ۱۳۷۳ كار در تلويزيون را نيز آغاز كرد و با مجموعه : «بمان و با من بخوان»، «سرزنش»، «پاتوق»، «ميقات» و «آبی آفتابی» به ادامه فعاليت هنري خود پرداخت. حسن نجفی در سال ۱۳۷۶ به عرصه سينما راه يافت و در فيلم «تولد يك پروانه» در سمت دستيار كارگردان به ايفای نقش پرداخت. لازم به ذكر است كه او صاحب تأليفات متعددی همچون: «زوزه»، «حنانه»، «آگراند سيمان» و مجموعه داستان «و چراغ همچنان قرمز است» نيز می باشد.

سه فیلم سینمایی «اسب ها همچنان می تازند»، «آسمان هشتم» و «سهم گمشده» در کارنامه کارگردانی حسن نجفی به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.