دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۹

کریمی صارمی، وحید نصیریان و امیر مهران

هيات انتخاب بخش پويانمايی جشنواره فيلم كوتاه تهران معرفی شدند

محمدرضا كريمی صارمی،وحيد نصيريان،امير مهران

سینماپرس:محمدرضا كريمی صارمی، وحيد نصيريان و امير مهران انيميشن‌های رسيده به دبيرخانه سی و يكمين جشنواره بين المللی فيلم كوتاه تهران را برای حضور در بخش مسابقه به قضاوت نشستند.

به گزارش سینماپرس و به نقل از روابط عمومی انجمن سينمای جوانان ايران سی و يكمين جشنواره بين‌المللی فيلم كوتاه تهران محمدرضا كريمی صارمی، وحيد نصيريان و امير مهران به عنوان هيات انتخاب بخش پويانمايی معرفی كرد.

سوابق هنری و حرفه‌ای اين هيات انتخاب بدين شرح است:

«محمدرضا كريمي صارمی» متولد ۱۳۴۳ ملاير و دانش‌آموخته‌ رشته‌ ادبيات نمايشی است و تهيه‌كنندگی بيش از ۲۵۰ عنوان فيلم كوتاه، بلند و پويانمايی را در كارنامه دارد. وی ۱۸ سال‌ مدير واحد ويدئويی و همزمان ۱۷ سال مدير امور سينمايی و ۱۰ سال مدير واحد عكس و موسيقی كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان بوده است. صارمی كه طراح بيش از ۳۰ عنوان ايده فرهنگی و هنری همچون جشنواره پويانمايی تهران است، حضور در هيات داوری۴۰ جشنواره فيلم و عكس داخلي و خارجي را در ميان سوابق هنری خود جای داده و دريافت بيش از ۳۰ جايزه داخلی و بين المللی به‌عنوان بهترين تهيه كننده را می‌توان به افتخارات او افزود.

طراح، بنيانگذار و دبير ۹ دوره جشنواره بين‌المللی پويانمای تهران، توليد بيش از ۵۰ عنوان نوار موسيقی را نيز در اين سال‌ها به انجام رسانده كه از آخرين توليدات وی مي‌توان به «شوق‌نامه» كاری از استاد درويشی و همايون شجريان اشاره كرد.

«وحيد نصيريان» متولد ۱۳۵۰ شهر اهر آذربايجان شرقی است و با انيميشن «قفس» از جشنواره بين‌المللی فيلم كوتاه تهران جايزه بهترين اثر را در بخش پويانمايی به خود اختصاص داده است.   وی همچنين با ضد نور، سه قطره و كنتراس از جشنواره فيلم كوتاه، جايزه بهترين فيلم انيميشن را بدست آورده است.

نصيريان تاكنون آثار متعددی را در حوزه فيلم كوتاه و انيميشن توليد كرده است؛ فيلم سينمايی انيميشن «قلب سيمرغ»، سه قطره خون، ضد نور، حفره، جايی ديگر، حافظ، پير مشق و... از جمله ساخته‌های اين كارگردان هستند. وی  جوايزی را از جشنوارههای اسپانيا، آلمان، فرانسه، دانمارك، ايرلند، اتريش و ... نيز دريافت كرده است. همچنين فيلم سينمايی قلب سيمرغ وی از جشنواره فيلم فجر، جشن خانه سينما و... جوايز متعددی دريافت كرده است.

امير مهران متولد سال ۱۳۶۰ سبزوار و دانش آموخته كارگردانی انيميشن از دانشكده صدا و سيما است. وی كارگردانی مجموعه نگاره‌های كهن ايران، موج‌های گمشده، شهر خاموش، روزنه، شب گوسفند، مرد پروانه‌ای، مسير سرد خون و زمان پايان را برعهده داشته است. وی با «موج های گمشده» در جشنواره فيلم كوتاه تهران و فستيوال فيلم نور در لس آنجلس جايزه بهترين فيلم انيميشن و با فيلم «مسير سرد خون» جوايز جشنواره رويش، فيلم كوتاه تهران، جاده ابريشم (تركيه)، جشنواره فيلم قبرس و ... را از آن خود كرده است.

اين كارگردان با انيميشن «شهر خاموش» برنده جايزه بهترين صداگذاری از بيست و ششمين جشنواره فيلم كوتاه تهران و برنده جايزه بهترين فيلم انيميشن در پنجمين جشنواره فيلم رويش شده است. «شهر خاموش» همچنين سيمرغ بلورين بهترين فيلم انيميشن را از بيست و هشتمين جشنواره فيلم فجر، جايزه ويژه هيات داوران فيلم كوتاه برلين و جايزه ويژه هيات داوران جشنواره برنيان لگوی بوسنی را برای مهران به ارمغان آورده است.

مهران هم اكنون به عنوان دستيار كارگردان و مدير فنی مجموعه «نام‌ها» به كارگردانی رضا ميركريمی مشغول به كار است.

لازم به ذکر است: سی و يكمين جشنواره بين‌المللی فيلم كوتاه تهران در دو بخش اصلی سينمای ايران و سينمای بين‌الملل از تاريخ ۲۲ لغايت ۲۷ مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.