دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱

علاوه بر حضور با دو فیلم در جشنواره کودک

رهبر قنبری«فصل سکوت سبزه» را مهرماه کلید خواهد زد/ مردم باید اکران بموقع فیلم‌ها را از دولت مطالبه کنند

رهبر قنبری*

سینماپرس: در پی عقد قرارداد رهبر قنبری کارگردان سینما با یک تهیه کننده، وی فیلم جدیدش را تا بیست روز آینده کلید خواهد زد

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس مورد فعالیتهای جدید گفت: به زودی فیلم سینمایی «فصل سکوت سبزه ها» را داستانش در مورد یک جوان نابغه است که به دلیل یک حادثه جنگی مجبور به ترک تحصیل می شود تا بتواند خانواده اش را نجات دهد و در بزرگسالی مشغول خاطره نویسی از دوران جوانی اش می شود را خواهم ساخت.

قنبری گفت: البته هنوز پیش تولید رسمی این فیلم را آغاز نکرده ایم اما فیلم احتمالاً  اوایل مهر ماه کلید خواهد خورد و فعلاً فقط قراردادی میان من و تهیه کننده منعقد شده است. 

کارگردان «او» در خصوص سایر تولیداتش در سینما و تلویزیون نیز توضیح داد: در بیست و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان ، دو فیلم خواهم داشت که یکی از آن ها با عنوان «ما متهمیم» به تهیه کنندگی محسن علی اکبری در بخش سینمایی جشنواره حاضر خواهد بود.

کارگردان «فصل بلوغ» یادآور شد: تدوین این فیلم توسط مهران کرمی بوده و صداگذاری توسط امیر حسین قاسمی انجام شده است؛ هم اکنون محمد میر زمانی ساخت موسیقی این فیلم را برعهده دارد و به زودی با راف کات نهایی، فیلم آماده نمایش خواهد شد.

وی گفت: داستان این فیلم در مورد یک نوجوان قرآن خوان است که پدرش از وی سوء استفاده می کند و از او به عنوان واسطه ای برای نمایش شریعت پیشگی خود استفاده می کند تا امکاناتی مادی جلب کند و نوجوان پس از فهمیدن این موضوع از خانواده اش جدا شده و نزد پدربزرگش در یکی از روستاهای دور افتاده شمال کشور می رود و ...

بنابراین گزارش، پریوش نظریه،  یوسف مرادیان، رضا توکلی، جعفر کرمی، احمد مهیاری، مصطفی نظام اسلامی، حمید حسین زاده و اویس اردوباری در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

کارگردان «روییدن در باد» ادامه داد: همچنین فیلم «رسم رفاقت» به تهیه کنندگی اصغر پورهاجریان را در بخش ویدئویی جشنواره بین المللی جشنواره کودک و نوجوان اصفهان دارم.

وی در مورد داستان این فیلم گفت:  این فیلم  راجع به دو دوست است که هر دویشان قهرمان تکواندو هستند و در یک مسابقه با یکدیگر رقیب می شوند اما به دلیل اینکه پدر یکی از آن ها دچار حادثه ای می شود اتفاقاتی در فیلم شکل میگیرد که نتایج اخلاقی خوبی را برای مخاطب به همراه دارد

شاهرخ فروتنیان، فریبا متخصص، رضا توکلی و آزیتا ترکاشوند، جلیل فرجاد، حسن عباسی، مهدی اصغری و امیر حسن عرب نژاد در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

کارگردان «عروسی حسین» در بخش دیگری از مصاحبه خود در مورد علت اکران نشدن فیلمهایش توضیح داد: من یک فیلمساز تجاری نیستم و مسئله اکران به بنده به عنوان کارگردان فیلم هیچ ارتباطی ندارد و این تهیه کنندگان هستند که باید موضوع اکران برایشان مهم باشد.

وی توضیح داد: البته مسئله اکران در سینمای ایران به نوعی به باند بازی تبدیل شده است و هم اکنون به دلایل مختلف از جمله کمبود سالن ها و یا عدم مکانیزم های حمایتی نزدیک به ۳۰۰ فیلم اکران نشده در سینمای ایران داریم که یک سرمایه ملی محسوب می شوند و این مردم هستند که باید اکران شدن آن فیلم ها را در موقع مقرر از دولت مطالبه کنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.