سه‌شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰

مهرداد غفارزاده خبر داد:

«دریا و ماهی پرنده» در راه جشنواره سن سباستین/ از سازمان سینمایی برای عرضه بین المللی فیلم انتظار حمایت داریم

دریا و ماهی پرنده‎*

سینماپرس: مهرداد غفارزاده کارگردان سینما صبح امروز از ارسال فیلم سینمایی «دریا و ماهی پرنده» به جشنواره سن سباستین خبر داد.

وی گفت: با توجه به حال و هوای فیلم سینمایی «دریا و ماهی پرنده»، امیدوارم فیلم به بخش مسابقه جشنواره سن سباستین راه پیدا کند . از آنجا که فیلم سینمایی «دریا و ماهی پرنده» فضای رئال و سورئال هم دارد ، شاید بتواند در ژانر این گونه فیلم ها در جشنواره  با سایر آثار به رقابت سالم بپردازد.

 کارگردان «گیرنده» یادآور شد: فیلم کاملا در بخش خصوصی ساخته شده است و توقع داشتیم تا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  و بنیاد سینمایی فارابی از آن برای حضور در فستیوال های خارجی حمایت کند که متاسفانه تا کنون ما هیچگونه حمایتی را از این نهادها شاهد نبودیم. 

غفارزاده تصریح کرد: احتمالا این تنها جشنواره ای نخواهد بود که فیلم سینمایی «دریا و ماهی پرنده» شرکت خواهد کرد. در نظر داریم فیلم را به جشنواره های معتبر بین المللی دیگری هم ارسال نماییم تا فیلم ما در جهان خوب دیده شود چرا که پیام آن نیز جهانی است.

وی در پایان این گفت وگو اظهار داشت: «دریا و ماهی پرنده» را به جشنواره فیلم فجر امسال نیز ارسال خواهیم کرد.

برپایه این گزارش، فیلم سینمایی «دریا و ماهی پرنده» به موضوع نوجوان بزهکار می پردازد و به نویسندگی مشترک مهرداد غفارزاده و اکبر روح محصول موسسه هنری خانه فیلم پروان است.

عوامل ساخت این فیلم عبارتند از:

تهیه کننده: امیر پورکیان، مدیر تولید: فریبا سادات خلیلی، مدیر فیلمبرداری: مرتضی غفوری، طراح صحنه ولباس: قاسم ترکاشوند، طراح گریم: الهام اطیابی، مدیر تدارکات: توکاج گودرزی، برنامه ریز: مهدی آقایی، دستیار اول کارگردان: حمید رضا غفارزاده، دستیار برنامه ریز: سحر زرندی، دستیار دوم کارگردان: نوید صلاحی، دستیار سوم کارگردان: مازیار نوروزی، عکاس: علی احسانی، فیلمبردار پشت صحنه: پیام نصیری، دستیار تهیه کننده: حسین الماسی، مسئول امور مالی و حسابداری: علیرضا بختیاری.

نیوشا ضیغمی، همایون ارشادی، امیر حسین حسین رستمی، نادر فلاح و علی اکبر صحرایی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

«دریا و ماهی پرنده» پس از فیلم سینمایی «گیرنده» دومین تجربه مهرداد غفارزاده در مقام کارگردان است.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.