شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴

سینماپرس بررسی کرد؛

نگاهی به تبعات مثبت و منفی پخش فوتبال در سینماها/مخالفان و موافقان نمایش فوتبال بر پرده نقره‌ای چه کسانی هستند؟

قاصد اشرفی-سعیدی پور-باباییان-راست گفتار-چاری

سینماپرس: سعید مهرپور/طرح پخش فوتبال روی پرده نقره موافقان و مخالفان متعددی دارد. سینمادارها برای پخش مسابقات فوتبال جام جهانی در سینماها موافق بوده و معتقدند که این طرح بازدهی خوبی برای سینماها دارد ولی در مقابل سینماگران بر این عقیده اند که با این طرح ، فیلم های اکران متضرر خواهند شد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، فوتبال پدیده ای جذاب برای همه ادوار تاریخ است. تا جام جهانی فوتبال چند هفته ای بیشتر باقی نمانده است. در چند سال اخیر این پدیده جذاب به سینماهای کشورمان نیز راه پیدا کرده است. اجرای این طرح موافقان و مخالفان بسیاری دارد. عده ای معتقدند شئونات رعایت نمی شود و این طرح نیازمند کارشناسی دقیق تری است و عده ای هم می گویند مردم ما آنقدر فهیم هستند که با خانواده ها به سینماها بیایند و هیچ مشکلی هم به وجود نیاید. در سال ها اخیر نیز  این طرح در سینماها اجرا شد و برخی جوانان به تخلیه هیجان های خود پرداختند . امسال هم قرار است این بازی های جذاب از سینماها پخش شود. طبق برنامه ریزی صورت گرفته امسال پخش فوتبال به وقت تهران از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۴ صبح است. در این میان سینمادارها موافق این طرح هستند و معتقدند در فصل رکود سینماها و امتحانات دانشجویان و دانش آموزان باعث می شود بازدهی خوبی صورت گیرد و پخش فوتبال در نهایت به نفع  سینماها  است و تدارکات لازم نیز برای این کار انجام داده اند و سینماگران و هنرمندان نیز معتقدند که فیلم های اکران دچار ضرر خواهند شد و مردم می توانند این بازی های را در خانه هایشان هم تماشا کنند و سینما مکانی برای نمایش فیلم است.  

سینماپرس در هفته های گذشته به آثار مثبت و منفی پخش فوتبال در سینماها پرداخته است که از گزیده ای از آنها از نظر خوانندگان گرامی می گذرد:

سعیدی پور: پخش فوتبال در سینماها موجب انس گرفتن مردم با سینماها می شود

مدیر سینما آزادی در این زمینه اظهار داشت: همواره یکی از موافقان طرح نمایش فوتبال در سینماها هستم و خودم جزو بنیانگذاران این طرح بودم.

وی گفت: از آنجایی که مردم ما از رویدادهای مختلف دنیا استقبال می کنند، چه خوب است که با توجه به حضور تیم ملی ایران در این رقابتها مردم با خانواده به تماشایی این آثار در سینما بنشینند .

سعیدی پور معتقد است: پخش فوتبال در سینماها موجب انس گرفتن مردم با سینماها خواهد شد.«۱ اردیبهشت ۹۳»

رشاد: مدیران بجای پخش فوتبال در سینماها به کمک تهیه کنندگان بخش خصوصی بیایند

بهروز رشاد تهیه کننده سینما با اجرای طرح فوتبال در سینماها مخالف است و می گوید : استادیوم های ما خالی است و کلی فیلم در انبارها در حال خاک خوردن هستند آن موقع می خواهند فوتبال پخش کنند. مخالف اجرای این طرح در سینماها هستم و این طرح با شکست مواجه خواهد شد.

تهیه کننده «دامنه های سفید» اظهار داشت: مسئولان محترم اگر واقعاً قصد حمایت از سینما را دارند باید قوانینی تدوین کنند که دیگر بازیگری درخواست چند صد میلیونی برای ایفای نقش نداشته باشد، دولت باید به کمک بخش خصوصی بیاید و بهتر است متولیان امر بخش خصوصی تولید فیلم را دعوت کنند و راه علاج مشکلات سینما را از آنها بپرسند.«۲ اردیبهشت ۹۳»

بابائیان: سینماهای پر فروش نباید متقاضی پخش فوتبال باشند

مالک سینما صحرا گفت: در دورهای گذشته این طرح اجرا شد ما استانداردها را رعایت کردیم و طرح جواب داد. طرح پخش فوتبال در سینماها نیازمند کارشناسی بیشتر است و موافق این کار هم نیستم که سینماهای پرفروش نباید متقاضی پخش فوتبال در سینماها باشند. «۳ اردیبهشت ۹۳»

قاصد اشرفی: امیدوارم شئونات رعایت شود

رئیس انجمن سینمادارها نیز گفت: معتقدم هر طرح نویی که در سینمای ما اتفاق می افتد اگر دقیق و خوب اجرا شود به جذب مخاطب بیشتر منجر خواهد شد و این اقدام می تواند در نهایت  به نفع سینمای ایران باشد.

وی گفت: سینما محیط امنی برای تماشای این کار است  و پخش فوتبال در کنار تماشای فیلم در سالن های سینمایی به جذب مخاطب برای سینما کمک می کند و بدون شک این امر موجب آشتی دوباره مخاطبان با سینما خواهد شد.

قاصد اشرفی اذعان داشت: تاکید ما بیشتر بر حضور خانواده هاست تا به سینماها بیایند و در یک محیط امن به تماشای فوتبال بنشینند و اگر نیاز باشد برای برقراری نظم از نیروی انتظامی هم برای نظارت هر چه بیشتر روی این طرح کمک می گیریم و امیدواریم شئونات نیز کاملاً رعایت شود.«۶ اردیبهشت ۹۳»

ثقفی: اجرای طرح پخش فوتبال در سینماها نیازمند تحقیقات میدانی است

تهیه کننده «مرگ کسب و کار من است» گفت: اجرای طرح فوتبال در سینماها نیازمند کارشناسی دقیقتری است و در این مورد نمی توان به کلی گویی بسنده کرد، باید تحقیقات میدانی صورت گیرد تا بتوان بازخوردها را دید و بعد به قضاوت نهایی نشست. «۸ اردیبهشت ۹۳»

پاسبانیان: نمایش گزینشی فوتبال در نهایت به نفع سینما و سینمادارها است

مدیر سینما استقلال با اجرای این طرح کاملاً موافق است و می گوید:  در سال های قبل نیز این طرح در سینما استقلال برگزار شد و با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شد.

پاسبانیان تصریح کرد: به نظرم جدای از مسابقات در ابعاد جام جهانی باید مسابقات فوتبال مهم البته نه داخلی مثل بازی استقلال و پرسپولیس را هم در سینماها به نمایش درآورد. نمایش گزینشی این فوتبال ها در سینماها در نهایت به نفع سینما است.

وی گفت: بازی های خارجی مثل بازی های ایرانی خیلی تنش زا نیست و مردم ما هم فهیم هستند و ضرری به سینماها نمی رسانند. «۱۹ اردیبهشت ۹۳» 

 

چاری: آیا با تجهیزات سینمایی فعلی و فرهنگ عمومی می‌توان فوتبال را از استادیوم به داخل سالن‌ها آورد؟

کارگردان «صداست که میماند» گفت: برای اکران فوتبال در سینما باید موضوعات مختلفی را کارشناسی کرد. باید دید می توانیم مردم ایران را با نوع فرهنگی که دارند و تجهیزات سالن های سینما آماده آوردن فوتبال از استادیوم ها به سینماها بکنیم یا خیر؟

وی گفت: به نظر من این طرح نیاز به کارشناسی دقیق تری دارد و حتماً باید طیف ها و گروه های مختلف با هم تبادل نظر کنند تا به یک برنامه جامع برسند که اگر قرار است این طرح اجرا بشود به درستی کامل اتفاق افتد.«۲۰ اردیبهشت ۹۳»

راست گفتار: باید مردم را با سینما آشتی داد حتی اگر جشن عروسی در سالن سینما برگزار شود!

کارگردان «چک» گفت: واقعیت این است که مردم به دلایل مختلف با سینما قهر کرده‌اند و سینما رفتن باید به نوعی عادت مردم شود حتی اگر جشن عروسی در سالن‌های سینما برپا شود. «۲۱ اردیبهشت ۹۳»

 

معصومی: پخش فوتبال در سینماها کمکی به سینما رفتن مردم و رشد فرهنگی آنها نخواهد کرد

کارگردان «رسم عاشق کشی» نیز مخالف پخش فوتبال در سینماها است و می گوید: اگر قرار است کار فرهنگی صورت گیرد علاجش نمایش فوتبال در سینماها نیست. اجرای این طرح کمکی به سینما رفتن مردم و ارتقاء و رشد فرهنگی آن ها نخواهد کرد. «۲۳ اردیبهشت ۹۳»

 

 

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.