دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۲

اثرات مثبت و منفی پخش فوتبال در سینماها/5

ثقفی: اجرای طرح پخش فوتبال در سینماها نیازمند تحقیقات میدانی است/ هر اقدامی فرهنگ خاص خود را دارد

ثقفی تهیه کننده در نشست خبری فیلم مرگ کسب و کار من است

سینماپرس: علی اکبر ثقفی تهیه کننده سینما صبح امروز گفت: اجرای طرح فوتبال در سینماها نیازمند یک کارشناسی دقیق تری است و نمی توان به کلی گویی بسنده کرد، باید تحقیقات میدانی صورت گیرد تا بتوان بازخوردها را دید و بعد به قضاوت نهایی نشست.

بنابراین گزارش،این تهیه کننده در گفت وگو با خبرنگار سینماپرس پیرامون اثرات مثبت و منفی پخش فوتبال در سینماها اظهار داشت به نظر من این طرح خیلی کمک به سینماها نخواهد کرد همان طور که اختصاص یک روز رایگان به سینماها کمکی به آشتی مردم با سینماها نکرد. اگر این طرح باعث آشتی مردم با سینما شود، خوب است اما سوال اساسی این است که حق و حقوق مالکان فیلم های روی پرده چه خواهد شد.

وی گفت: اصلاً فوتبال سنخیتی با سینما ندارد و فردا فیلم های همایش های مختلف  را هم  در سینماها پخش خواهند کرد.

تهیه کننده «مرگ کسب کار من است» تصریح کرد: به هر حال هر چیزی فرهنگ خاص خود را دارد و با پخش فوتبال سینمادارها با فروش بلیط به حق خود خواهند رسید اما در میان حق و حقوق عوامل سازنده فیلم های در حال اکران چه خواهد شد.

تهیه کننده «همه چیز برای فروش» یادآور شد: من اگر خودم در این فصل فیلم داشتم با پخش فوتبال در سینماها مخالفت می کردم، به هر حال سینما مکانی برای تماشای فیلم است و مخالف این قضیه هستم که در برخی از سانس های سینما، کنسرت یا تئاتر آزاد پخش شود. مردم میتوانند برونددر سالن برج میلاد فوتبال تماشا کنند در این صورت ایرادی هم وجود ندارد.

ثقفی تصریح کرد:  چطور قرار است در 15 روز برگزاری جام جهانی  سالن های سینما در اختیار پخش فوتبال قرار گیرد، در حالی که فیلم های اکران سینماها از فروش های خوب و رو به رشدی  برخوردار هستند.

 تهیه کننده «جاده عشق» گفت: تماشاگران فوتبال با تماشاگران حرفه ای سینما متفاوت هستند، مردم با خانواده به تماشای فیلم ها روی پرده می آیند اما با خانواده نمی توان به تماشای فوتبال جام جهانی نشست ، اگر تنها فوتبال تیم ملی جمهوری اسلامی ایران پخش می شد، می گفتیم عرق ملی است اما تماشای فوتبال خارجی کار صحیحی نیست چرا که تماشای فوتبال در سینماها فرهنگ خاص خود را دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.