شنبه ۵ تیر ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۹

"سر زمین مادری"با پیانوی شهرداد روحانی روایت شد

شهرداد روحانی در حال نواختن پیانو

شهرداد روحانی در حالی نخستین شب کنسرت ارکستر سمفونیک تهران در تالار وحدت را شب گذشته رهبری کرد که در اجرای قطعه"سر زمین مادری" به نوازندگی پیانو پرداخت.

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری سینمای ایران، در این کنسرت که از ساعت 21 آغاز شد تقریبا تمامی صندلی های تالار وحدت پر شده بود و شهرداد روحانی برای شروع برنامه اش ابتدا قطعه"کاپریس ایتالیایی" اثر پیتر ایلیچ چایکوفسکی را اجرا کرد.

پس از اجرای این قطعه که حدود 30 دقیقه به طول انجامید شهرداد روحانی در مورد قطعات دیگر این کنسرت خطاب به حاضران گفت: من در مقام آهنگساز دو نوع کار در پرونده کاری ام دارم که یک نوع آن مناسب سلیقه مخاطبان موسیقی جدی و موسیقیدان ها است و نوع دوم آن با فرم هایی ساده تر برای جذب و آشنایی عامه مردم با موسیقی سمفونیک است. در این کنسرت چهار قطعه از این دو گروه کار را برای مخاطبان در نظر گرفته ام.

وی همچنین درباره نحوه اجرای این قطعات اضافه کرد: ما ابتدا دو قطعه "فریاد تهی" و "حماسه" را از ساخته های خودم اجرا می کنم و در ادامه نیز با اجرای دو قطعه "سرزمین مادری" و "اصفهان" که از ساخته های خودم محسوب می شود نیز همکاری خواهم کرد.

پس از اجرای قطعه "فریاد تهی" روحانی از حضور همایون خرم، هوشنگ کامکار و مصطفی کمال پورتراب در سالن کنسرت تجلیل کرد که هر سه این موسیقیدانان مورد تشویق حضار قرار گرفتند.

در بخش دیگری از این کنسرت و پیش از اجرای قطعه "سرزمین مادری"، روحانی تصریح کرد: خوشحالم که برای نخستین بار این قطعه را در ایران اجرا می کنم؛ در این قطعه ساز "پیانو" با سفر به سرزمین مادری از سراسر این سرزمین روایتی را نقل می کند که امیدوارم مورد توجه حاضران قرار بگیرد.

در ادامه، قطعه "سرزمین مادری" و "اصفهان" که با بهره گیری از ملودی جواد معروفی ساخته شده بود مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. بخش دوم برنامه نیز به اجرای "سوئیت سمفونی شهرزاد" ساخته نیکولای ریمسکی کورساکوف اختصاص داشت که بعد از استراحت 15دقیقه ای اجرا شد.

انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.