چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۵

«رییس جمهور جزیره» به شبکه مستند می‌آید

مستند «رییس جمهور جزیره»*

مستند جدید «رییس جمهور جزیره» ساخته جان شنک جمعه این هفته، ۲۲ فروردین ماه ، ساعت ۲۲ مهمان «آنسو» شبکه مستند می‌شود.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، آخر هفته شبکه مستند با برنامه های مستند خود مهمان خانه ها می شود.

بر اساس این گزارش مستند جدید «رییس جمهور جزیره» ساخته جان شنک و محصول ۲۰۱۲ آمریکا، جمعه این هفته، ۲۲ فروردین ماه ، ساعت ۲۲ مهمان «آنسو» شبکه مستند می‌شود.

با گرم‌تر شدن زمین و بالا آمدن آب اقیانوس‌ها کشور مالدیو تا چند سال آینده به کلی به زیر آب می‌رود. این مستند ۱۰۱ دقیقه ای به تلاش‌های سیاسی، دیپلماتیک و محیط زیستی رئیس جمهور این کشور کوچک می‌پردازد که سعی دارد جهانیان را از امکان بروز یک فاجعه در کشورش با خبر سازد.

برنامه «آنسو» به تهیه‌کنندگی محمد حمیدی‌مقدم با هدف پخش و نقد بهترین مستندهای جهان جمعه‌ها، ساعت ۲۲ از شبکه مستند پخش می‌شود.

همچنین مستند سینمایی «زاگرس» ساخته منوچهر طیاب پنج شنبه این هفته، ۲۱ فروردین ماه، از شبکه مستند پخش می‌شود.

این مستند که دیپلم افتخار سومین جشنواره بین المللی سینما حقیقت را کسب کرده است، از دیدگاه چهار گروه که مشغول تحقیق در ناحیه زاگرس هستند روایت می‌شود. گروهی پژوهشگر که با کمک تصاویر ماهواره‌ای سرگرم تهیه نقشه‌ها، جنگل‌ها و آبخیزداری این ناحیه هستند، روزنامه‌نگار عکاسی که برای نگارش کتابی جامع درباره زاگرس تحقیق و پژوهش می‌کند، گروه کوهنورد غارشناسی که به نقاط صعب العبور و مرتفع سلسله جبال زاگرس صعود کرده اند و استاد باستان شناسی که با دستیاری دو شاگردش به تحقیق و کشف تمدن های کهن در منطقه زاگرس می پردازد.

همچنین در مقاطعی از این مستند با کمک بازسازی‌های کامپیوتری داستان‌هایی از گذشته‌های دور این ناحیه روایت می‌شود.

عوامل تولید مستند «زاگرس» که در مرکز سیما فیلم ساخته شده است ،عبارتند از: نویسنده و کارگردان: منوچهر طیاب، مدیر تولید: اسعد نقشبندی، تصویربردار: ارسطو مداحی گیوی، طراح صحنه و لباس: منوچهر طیاب، تدوین: سعید رضوی، آهنگساز: احمد پژمان، مدیر تدارکات: احمد جاوید و عکاس: سیاوش نقشبندی.

مستند «زاگرس» پنج شنبه این هفته، ساعت ۲۲ و به مدت ۸۰ دقیقه از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

سری جدید مجموعه مستند «استارت ( Top Gear )» که در ایام نوروز از شبکه مستند سیما پخش و با استقبال ویژه مخاطبان این شبکه همراه بود از این پس جمعه ها ساعت ۲۰ به روی آنتن می رود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.