یکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۱

به سفارش مرکز صداو سیمای همدان؛

گرگ‌های خاکستری ایران سوژه مستند یک مستندساز شد

افشین پور

فرشاد افشین‌پور از پایان مراحل تصویربرداری مستند«سفر به قلمرو گرگ‌ها» خبر داد و بیان کرد: این مستند به زندگی گرگ‌های خاکستری ایرانی می‌پردازد.

فرشاد افشین‌پور در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس در رابطه با فعالیت‌های اخیر خود در حوزه مستند عنوان کرد: در حال حاضر در مراحل پایانی تصویربرداری مستندی با نام «سفربه قلمرو گرگ‌ها» هستم، تصویربرداری این مستند از بهمن ماه سال گذشته شروع شده و تا پایان سال جاری ادامه دارد و احتمالا با پایان تدوین و مراحل فنی این فیلم را به جشنواره سینما حقیقت ارائه خواهم داد.

 

وی ادامه داد: این مستند در رابطه با محیط طبیعی استان همدان و مشخصا  زندگی گرگ‌های خاکستری ایرانی از زمان تولد تا نوع زیست انها و...در این منطقه است که البته در این میان به مسائل حاشیه‌ای زندگی این حیوانات از قبیل ارتباط با حیوانات دیگر، رقیبان خود، نوع زیستشان و... نیز اشاره می‌شود.

 

این مستندساز در رابطه با گرگ خاکستری ایرانی عنوان کرد: گرگ خاکستری ایرانی یکی از خویشاوندان گرگ اروپایی است که اگرچه از لحاظ جثه کمی کوچکتر از همتای اروپایی خود است اما از لحاظ عادت غذایی، محل زیست و سازگاری با محل از آنها پیشرفته تر است و رفتار جالبتری از آنها دارد. محل زیست این نوع از حیوانات از کویر مرکزی ایران تا کوه‌های البرز و زاگرس را دربرمی‌گیرد و در جاهایی که پلنگ زندگی می‌کند حضور کمرنگتری از گرگ‌های خاکستری مشاهده می‌شود.

 

افشین‌پور در رابطه با سختی های تصویربرداری مستند «سفربه قلمروگرگ‌ها» خاطرنشان کرد: تصویربرداری این مستند به دلیل خوی گرگ های خاکستری مشکلات و خطرات خاص خودش را داشت برای مثال یک شب که گروه در حال تصویربرداری از این حیوانات بود به دلیل احساس خطری که گرگ ها داشتند به تعقیب گروه پرداخته و صدها کیلومتر به دنبال ما دویدند.

 

گفتنی است مستند «سفر به قلمرو گرگ‌ها» در مدت زمان 60 دقیقه و با کیفیت hd به سفارش مرکز صداو سیمای همدان در حال تولید قرار دارد. از جمله عوامل دیگر این مستند می توان به تصویر و صدابردار؛ فرشاد افشین‌پور/ تدوین؛ سید سعید میرسعیدقاضی/ مشاور کارگردان؛ عباس دلاور/ راهنمایان؛ علی عنایت نوری و حسین کاویار/مدیر تولید؛ امید عبدالهی/ حمل و نقل؛ نادر ترکمانی‌نسب، اشاره کرد.

 

انتهای پیام/

نظرات

  • amir hoseein toopchi ۱۳۹۳/۰۶/۲۴ - ۲۳:۰۷
    0 0
    با ارزوی موفقیت های روز افزون در کنار طبیعت زیبای وطنمان ایران
  • amir hoseein toopchi ۱۳۹۳/۰۶/۲۴ - ۲۳:۰۷
    0 0
    با ارزوی موفقیت های روز افزون در کنار طبیعت زیبای وطنمان ایران

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.