شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۳

به بهانه سینمایی شدن زندگی یک بازیگر؛

رازهای گریس کلی در کن فاش می‌شود!

گریس

«گریس از موناکو» ساخته «اولیور داهان» که به زندگی راز آمیز گریس کلی ستاره محبوب سینما می‌پردازد، تابوی پرداختن به دلایل ازدواج این زن زیبا را خواهد شکست و دلیل اصلی این زندگی به زودی روی پرده نقره‌ای خواهد رفت.

 به گزارش خبرنگار سینماپرس  شصت وهفتمین جشنواره فیلم کن با نمایش فیلم «گریس از موناکو» ساخته «اولیور داهان» آغاز به کار خواهد کرد. در این فیلم «نیکول کیدمن» در نقش شاهزاده «گریس کلی» ستاره هالیوودی و تیم راث نیز در نقش شاهزاده « رینیهٔ سوم - شاهزاده موناکو» مقابل دوربین الیور داهان رفته‌اند. «گریس از موناکو» زندگی‌نامه مربوط به زمان و زندگی شاهزاده «گریس» است که پس از ازدواج به هالیوود دعوت می‌شود تا در فیلم «زیردریایی» ساخته «آلفرد هیچکاک» ایفای نقش کند و بعدها به یک ستاره هالیوودی تبدیل می‌شود.

زندگینامه وی با بازی نیکول کیدمن که به زندگی راز آمیز گریس کلی ستاره محبوب سینما می پردازد تابوی پرداختن به دلایل ازدواج این زن را خواهد شکست و دلیل اصلی این زندگی به زودی روی پرده نقره ای خواهد رفت. گفته می شود زندگی راز آمیز این ستاره محبوب سوژه جذابی برای همه طرفداران او محسوب می شود،به همین بهانه نگاهی به زندگی این ستاره سینما خواهیم انداخت.

پاتریشیا گریس کلی در سال ۱۹۲۹ در فیلادلفیای پنسیلوانیا به دنیا آمد. بازیگری مشهور سینمای آمریکا و برنده جایزهٔ اسکار بود که پس از ازدواج با رینیهٔ سوم - شاهزاده موناکو - در سال ۱۹۵۶ لقب شاهزاده گریس گرفت. انجمن فیلم آمریکا وی را از جملهٔ بزرگترین بازیگران زن تمامی دوران‌ها می‌داند.در دوازده سالگی در یکی از نقش‌های اصلی نمایشنامه‌ای ظاهر گشت. تحصیلات خود را در آموزشگاه راوینهال و مدرسه استیونس و آموزشگاه هنرهای دراماتیک  نیو یورک به پایان برد. مدتی به عنوان مدل مشغول کار شد. در سال  ۱۹۴۷ به  برادوی راه یافت و در نقش دختر  ریموند ماسی در نمایش پدر اثر عمویش جرج کلی به روی صحنه رفت. در نمایش‌هایی چندی به ایفای نقش پرداخت و در چند نمایش تلویزیونی بازی کرد.

موفقیت‌هایش در نمایش‌های تلویزیونی سبب شد تا در سال ۱۹۵۱ در اولین فیلمش «چهارده ساعت» به کارگردانی هنری هاتاوی در نقش کوچکی ظاهر شود. سال بعد در نقش ایمی کین در فیلم وسترن نیمروز و در کنار گری کوپر و کارگردانی فرد زینه مان حضوری برجسته یافت و به بازیگری محبوب تبدیل گشت. در سال ۱۹۵۳ بازی در فیلم موگامبودر کنار کلارک گیبل و اوا گاردنر و کارگردانی جان فورد بر شهرت و محبوبیت او افزود. در سال ۱۹۴۵۴ در فیلم ام را نشانه قتل بگیر به کارگردانی آلفرد هیچکاک بازی کرد. بازی در فیلم دخترروستایی در سال۱۹۵۴جایزه اسکار را برای او به ارمغان آورد. در سال ۱۹۵۵ دو فیلم برای گرفتن دزد و پنجره عقبی به کارگردانی هیچکاک بازی کرد.

با ازدواج با شاهزادهٔ موناکو در ۱۹ آوریل سال ۱۹۵۶ بازی در فیلم را کنار گذاشت.گریس کلی یکی از زیباترین زنان دنیا لقب دارد . او بعد از ملاقات با  پرنس رینر، پرنس موناکو فکر می کرد مرد ایده آل زندگی اش را یافته است و حتی به خاطر ازدواج با او کار در سینمای هالیوود را رها کرد و راهی قصر ۲۳۵ اتاقه خود در سواحل دریای مدیترانه شد. برای آماده کردن لباس عروسی گریس کلی، ۳۶ خیاط به مدت ۶ هفته مشغول به کار بودند تا اینکه توانستند لباس را آماده کنند. پس از ازدواج نیز او از دنیای بازیگری در هالیوود برای همیشه خداحافظی کرد. 

 اما درست ۶ سال بعد از به دنیا آوردن وارث تاج و تخت  آلبرت  و دخترش کارولین، او تصمیم گرفت کاخ آرزوهایش را ترک کند و به امریکا باز گردد. جایی که به او پیشنهاد ۱ میلیون دلاری بازی در یکی از فیلمهای جدید هیچکاک داده شده بود. اما گفته می شود آنچه او را به رفتن ترغیب می کرد پول نبود بلکه رفتار خشن و قوانین استبدادی همسرش بود که این زن زیبا را به یک زن افسرده و غمگین تبدیل کرد که اکثر اوقاتش را در تنهایی سپری می کرد.او بارها اعلام کرد تنها به خاطر دو فرزندش این زندگی را تحمل می کند و در اصل در قصر موناکو زندانی است.

  او دیگر هیچگاه به عرصه سینما بازنگشت و در سال ۱۹۸۲ در اثر یک تصادف کشته شد و به این ترتیب پرونده زندگی یک زن زیبا برای همیشه بسته شد.گریس کلی در ۱۳ سپتامبر ۱۹۸۲ در حادثهٔ اتومبیل به‌شدت مجروح شد. او یک روز بعد و در سن ۵۲ سالگی در بیمارستانی که بعدها نام بیمارستان مرکزی پرنسس گریس کلی را بر آن نهادند، درگذشت.

با وجود اینکه قریب به ۳۰ سال از مرگ او می گذرد، اما وی همچنان، جذابیتی خاص داشته و کارهای بازیگری اش به عقیده مردم دنیا، به علت حضور وی در آنها، به دل می نشیند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.