شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۱

با فجر سی‌ودوم و عوامل پشت دوربین؛

کیوان مقدم: علاقه دارم با فیلم اولی ها کار کنم / امیدوارم داوری فیلم فجر بدون هرگونه بغض و کینه‌ باشد

کیوان مقدم

طراح صحنه و لباس سینمای ایران که امسال با چهار فیلم در جشنواره فیلم فجر حضور دارد، درباره آنها گفت: هنوز نسخه نهایی فیلم هایی را که کار کردم را ندیدم اما تجربه امسالم با فیلمبردارها و کارگردان‌ها از بهترین تجربیات من بوده و فکر می کنم این چهار فیلم از فیلم های خوب جشنواره شده باشد.

«کیوان مقدم» طراح صحنه و لباس سینمای ایران که امسال با چهار فیلم در جشنواره فیلم فجر حضور دارد، درباره آنها به سینماپرس گفت: هنوز نسخه نهایی فیلم هایی را که کار کردم را ندیدم اما تجربه امسالم با فیلمبردارها و کارگردان‌ها از بهترین تجربیات من بوده و فکر می کنم این چهار فیلم از فیلم های خوب جشنواره شده باشد، در هر صورت هر کار به لحاظ طراحی صحنه و جنسش نسبت به هم متفاوت است.

وی درباره فیلم «مهمان داریم» گفت: در این فیلم با محمد آلادپوش همکاری داشتم که به جهت قصه و کارکرد توانستیم با هم فعالیت داشته باشیم و این فیلم از فیلمنامه خوبی برخورداربود که فصل های مشترکی بین من، فیلمبردار و کارگردان شکل گرفت که اتفاق خوبی بود.

طراح صحنه و لباس فیلم «جدایی نادر از سیمین» با اشاره به فیلم سینمایی «متروپل» افزود: این فیلم  جزو کارهای سخت من بوده است که در آن سینما متروکه متروپل را به عنوان سالن بیلیارد طراحی کردیم، در حالی که این ساختمان سالها تبدیل به انبار شده بود و برای بازسازی آن خیلی زحمت کشیدیم که «متروپل» برگه متفاوت کار من است.

مقدم با اشاره به سومین همکاری‌اش با مسعود کیمیایی، خاطرنشان کرد: همواره از کار کردن با مسعود کیمیایی لذت می برم و همیشه علاقه مند هستم که با آقای کیمیایی کار کنم.

طراح صحنه و لباس فیلم «هیچ کجا،هیج کس» خاطرنشان کرد: من همه کارهایی را که انجام می دهم را دوست دارم و با یک وسواس خاصی فیلم ها را انتخاب می کنم و این انتخاب نه تنها درباره قصه است بلکه کارگردان، مدیر فیلمبرداری ومدیر تولید برایم خیلی مهم است.

وی درباره همکاری با کارگردان‌های کار اولی گفت: لذت بخش‌ترین کار در سینما همکاری با کارگردانهای فیلم اولی است و چالش های خودش را دارد که شروعش از فیلم «بغض» رضا درمیشیان بود و احساس کردم می تواند برایم تجربیات متفاوتی را داشته باشد و ذهنم را بازتر می کند. توصیه می کنم که حتما از فیلم اولی ها بیشتر حمایت شود، در فیلم سینمایی «ارسال یک آگهی تسلیت برای روزنامه» و «ملبورن» من تجربه های زیادی داشتم که بیشتر سعی می کنم همین مسیر را ادامه دهم و بیشتر برای سال آینده علاقه مند هستم با فیلم اولی ها کار کنم.

طراح صحنه و لباس فیلم «دعوت» با اشاره به داوری جشنواره فیلم فجر در رشته طراحی صحنه و لباس ، گفت: داوری به شکل سلیقه‌ای انجام می شود که یک گروه خوب داوری را انجام می دهد و گروه دیگری تحت تاثیری یک سری سفارشات قرار می گیرند، اما امسال به لحاظ برگزاری و فیلم های سال متفاوتی است که می توان به حضور کارگردانان کار اولی خوب اشاره کرد که فیلم های بحث برانگیزی را ساخته اند، امیدوارم داوری امسال بدون هرگونه بغض و کینه‌ای باشد و داوری امسال به نظرم سخت خواهد بود.

مقدم درپاسخ به اینکه آیا پیش بینی برای سیمرغ می کند، گفت: هر کدام از فیلم های حاضر در جشنواره را با سبک خاصی کار کردم، ولی من فیلم های خودم را به خوبی قضاوت می کنم اما به هیچ وجه از نقد نمی ترسم و علاقه مند هستم فارغ از دریافت یا کاندیدای سیمرغ، نظر خودشان را به من بگویند و در نهایت باید دید که تدوین و موسیقی در فیلم‌هایی که کار کردیم، چقدر روی کار ما تاثیر گذاشته است.

گفتنی است، کیوان مقدم امسال با طراحی صحنه و لباس فیلم های ارسال یک آگهی برای تسلیت روزنامه،متروپل،مهمان داریم و ملبورن در جشنواره فیلم فجر حاضر است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.