چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۰

کاوری: "آشیخ" روایت غواصان عملیات کربلای ۴ و ۵ است

احمد کاوری کارگردان در نشست فیلم خودزنی

کاوری گفت:فیلم سینمایی «آشیخ» درباره غواص‌های عملیات کربلای 4 و 5 است و به محض فراهم شدن شرایط برای تولید این فیلم را خواهم ساخت.

احمد کاوری در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس گفت:فیلم سینمایی «آشیخ» که به تازگی مرحله نگارش آن پایان یافته است و هنوز برای پروانه ساخت فیلم اقدام نکرده ام و با سعید سعدی به توافق رسیده ایم که تهیه کنندگی آن را بر عهده بگیرند.

کاوری در ادامه گفت: فیلم سینمایی «آشیخ» درباره غواص های عملیات کربلای ۴ و کربلای ۵ است و فیلم جنگی را خواهیم ساخت و به محض فراهم شدن شرایط برای تولید این فیلم را خواهم ساخت. همچنین فیلمی دفاع مقدسی درباره شهید عبدالله میثمی است. او یکی از روحانیون ایرانی در هشت سال دفاع مقدس بود. میثمی نماینده حضرت امام (ره) در قرارگاه خاتم الانبیا (ص) بود که در شلمچه و در عملیات کربلای ۵ به شهادت رسید.

کاوری گفت:بعد از جشنواره استارت شروع فیلم را خواهیم زد و امیدوارم همه چیز تا آن موقع خوب پیش رود.

 هم اکنون ساخت «آشیخ» در انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس بنیاد روایت در حال بررسی است. پیش از این شرف‌الدین رئیس انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از احتمال تغییر نام این فیلمنامه خبر داده بود.

حجت‌الاسلام عبدالله میثمی شهید شاخص سال  ۱۳۹۱ است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی مدتی کوتاه جهت ادامه تحصیل به حوزه علمیه قم رفت. او مدتی را نیز در کردستان گذراند و با تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یاسوج توسط یار دیرینه‌اش شهید حجت‌الاسلام ردانی پور به یاسوج هجرت کرد. او سهم بسزایی در ثبات سیاسی و نظامی آن منطقه داشت.

با آغاز جنگ وی در اشتیاق پیوستن به رزمندگان اسلام، تنها بنا به اطاعت از دستور حضرت امام(ره) به فعالیتش در استان ادامه داد، تا اینکه بعد از ۳۰ ماه فعالیت در یاسوج، به عنوان مسئول دفتر نمایندگی حضرت امام (ره)در سپاه منطقه ۹به شیراز منتقل شد. او در حالی که به اتفاق شهید کلاهدوزان برای یک مأموریت نظامی درباره مسائل خلیج فارس عازم بندرعباس می‌شود، در تاریخ ۱۷ اردیبهشت۱۳۶۳با یک تریلر تصادف می‌کند. شهید میثمی مجروح و همراهش شهید می‌شود. او پس از مدتی به میدان نبرد بازمی‌گردد و مسئولیت‌های متعددی را بر عهده می‌گیرد. از سمت‌های او می‌توان به همکاری با دادگاه مبارزه با مواد مخدر، مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یاسوج، نماینده ولی فقیه در سپاه منطقه ۹، نماینده حضرت امام خمینی (ره) در قرار گاه خاتم الانبیاء اشاره کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.