سه‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۶

همراه با یک جشنواره آهنگین/

روشن‌روان، سریر، کامکار و فرهت داوران بخش آهنگسازی کلاسیک غیر ایرانی و پایان ‌نامه‌ها موسیقی فجر شدند

روشن روان-سریر-کامکار-فرهت

اعضای هیات انتخاب بخش موسیقی کلاسیک غیر ایرانی و پایان‌نامه‌های دانشجويی بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر معرفی شدند.

به گزارش سینماپرس، هیات داوران بخش آهنگسازی کلاسیک غیر ایرانی و پایان ‌نامه‌ها عبارتند از: کامبیز روشن‌روان، محمد سریر، هوشنگ کامکار و شاهین فرهت.

کامبیز روشن روان پس از تحصیل در هنرستان عالی موسیقی ملی و دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، از دانشگاه آمریکایی هاوایی دکترای آهنگسازی دریافت کرد. او نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد و تاکنون آثار زیادی خلق کرده که از آن جمله می‌توان به موسیقی فیلم‌ و آلبوم‌های متعدد اشاره کرد. این هنرمند در زمنیه آموزش موسیقی و تالیف آثار موسیقایی نیز کارنامه پرباری دارد.

محمد سریر از جمله آهنگسازانی است که در کنار تحصیل در رشته غیر هنری، در رشته موسیقی نیز آموزش دیده است. او در رشته اقتصاد تا مقطع دکتری و در رشته موسیقی تا مقطع فوق لیسانس تحصیل کرده و هر دو مدرک را از دانشگاه اتریش کسب کرده است. البته وی در زمینه موسیقی نیز موفق به اخذ مدرک دکتری از شورای عالی ارزشیابی هنرمندان شده است. این هنرمند در زمینه آموزش موسیقی و مدیریت مراکز و نهادهای مرتبط با موسیقی نیز تجربیاتی داشته است.

هوشنگ کامکار  که سرپرستی گروه موسیقی کامکارها را برعهده دارد، یکی از اعضای شورای عالی خانه موسیقی است. او در رشته آهنگسازی از دانشکده هنرهای زیبای تهران فارغ التحصیل شده و در کنسرواتوار سانتاچی چیلییای رم به تحصیل کنترپوان و فوگ پرداخته است. این هنرمند که درجه لیسانس موسیقی را در ایالات متحده آمریکا از دانشکده سانفرانسیسکو دریافت کرده، شاگردان بسیاری نیز تربیت کرده است.

شاهین فرهت از آهنگسازان موسیقی ارکسترال است که فعالیت‌های متنوعی در زمینه آهنگسازی و آموزش زمینه‌های مختلف موسیقی کلاسیک در ایران داشته است. او علاوه بر آهنگسازی در نوازندگی پیانو تبحر دارد و  علاوه بر تصنیف سمفونی، آثار فراوان دیگری هم در ژانر سونات، کنسرتو، کانتات، کرال و... دارد.

گفتنی است در بخش آهنگسازی کلاسیک غیر ایرانی ۷۹ اثر شرکت دارد که ۳۰ اثر از هنرمندان تهرانی و ۴۹ اثر از هنرمندان شهرستانی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است. در بخش پایان‌نامه نیز ۱۴ اثر در جشنواره داوری می‌شوند که سه اثر از تهران و ۱۱ اثر از شهرستان‌ها به این بخش راه پیدا کرده است.

بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر ۲۴ بهمن تا یکم اسفند به دبیری حسن ریاحی برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.