سه‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۵

روزهای پر کار بهرام عظیمی با سه پروژه همزمان!

بهرام عظیمی*

بهرام عظیمی از ساخت سه کار انیمیشن سینمایی«ابر قهرمانی از نازی آباد بر می خیزد»، انیمیشن کوتاه «یتیم» و مجموعه انیمشن «10 روستا» خبر داد.

«بهرام عظیمی» کارگردان انیمیشن در گفت وگو با خبرنگار سینماپرس در مورد فعالیت های اخیر خود، اظهار داشت: در حال حاضر مشغول آماده سازی سه کار با هم هستم.

ابر قهرمانی از نازی آباد برمی خیزد

وی در ادامه افزود: اولین کار پیش تولید یک کار سینمایی انیمیشن به نام «ابر قهرمانی از نازی آباد بر می خیزد» است که قرار است به صورت مشترک با چینی ها ساخته شود. این فیلم در رابطه با ابر قهرمان هایی است که در نازی آباد و یافت آباد زندگی می کنند و تهیه کننده این فیلم «موسسه نسل انیشه سبز» است.

عظیمی در ادامه توضیح داد: ژانر این فیلم کودک و نوجوان است و خلاف انیمیشن «تهران 1500» که به مخاطب داخلی و بزرگسال توجه داشت، این فیلم از موضوعی بین المللی برای کودک و نوجوان و بزرگسال برخوردار است. و برای اولین بار است که به معرفی ابر قهرمان های  خاص با خصوصیات کاملاً ایرانی خواهد پرداخت.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر این کار در مرحله طراحی کاراکترها، فضا و کانسپت کلی توسط حمید بهرامی است. وی کانسپت فیلم «تهران 1500» را نیز بر عهده داشت، او در آمریکا زندگی می کند و از طراحان مطرح کمپانی «کارتون نت ورک» می باشد.

عظیمی تصریح کرد: نویسنده فیلمنامه مهناز عادلی ست که از طنزپردازان و هنرمندان مطرح می باشد. ایده این کار 5 سال پیش به ذهن من رسید، در آن مقطع قرار شد این کار به صورت زنده توسط رامبد جوان ساخته شود ولی به دلیلی مشغله کاری رامبد این کار صورت نگرفت و قرار شد من این کار را به صورت انیمیشن بسازم و حدود 5 ماه است که خانم عادلی در حال نوشتن فیلمنامه می باشند و پیش بینی می شود نگارش فیلمنامه تا پایان خرداد سال دیگر به طول انجامد.

کارگردان انیمیشن «تهران 1500» در ادامه در مورد زمان کلید خوردن این کار نیز توضیح داد: امیدوارم بتوانیم این کار را تابستان سال آینده کلید بزنیم و با توجه به تجربه ساخت «تهران 1500» ساخت این فیلم دو سال به طول می انجامد. قرار است این کار با یک کمپانی چینی ساخته شود. 2 ماه پیش ما با مدیران این کمپانی که در شهر ووهان است مذاکره کردیم واز 4 استودیوی دیگر چینی نیز بازدید کردیم ولی قرار است با کمپانی ووهان همکاری کنیم که در حال حاضر سریال های «گارفیلد» و «بت من» را برای آمریکا می سازد.

 

یتیم

 

خالق «سیا ساکتی و داود خطر» در ادامه  افزود: دومین کارم که 10 ماه است درگیر آن هستم. یک انیمیشن کوتاه به نام «یتیم» است که این کار قرار است با مفهومی  کاملا بین المللی در 12 دقیقه ساخته شود و تهیه کننده «موسسه نسل اندیشه سبز» می باشد.

عظیمی ادامه داد: فیلمنامه این کار نیز سال گذشته توسط مهناز عادلی نوشته شده و با توجه به تجربیاتی که تاکنون داشته ایم انیمیشن «یتیم» بهترین کار گروه ما خواهد بود. هدف از ساخت انیمیشن «یتیم» این است که مردم را برای کمک به ایتام تشویق می کند و نگاه ما به یتیم نگاهی کاملن متفاوت است. سعی کردیم از فضای تخیلی و ماورایی در این کار استفاده کنیم.

 وی در ادامه افزود: سعی می کنیم این کار را در جشنواره های مختلف داخلی و خارجی و در اینترنت و تلویزیون نشان دهیم تا  با توجه به اهمیت موضوع مخاطب بیشتری داشته باشد.

عظیمی ادامه داد: این کار به سفارش موسسه مهر امام هادی(ع) در قم می باشد و برای اولین بار است که چنین موسسه ای برای تشویق مردم به منظور کمک به ایتام از این روش استفاده کرده است.

 

 

10 روستا

 

عظیمی ادامه داد: سومین کارم ادامه انیمیشن  کوتاه «ماسوله» است که با به سفارش شرکت صبا می باشد و مجری طرح «موسسه نسل انیشه سبز» است.. انیمشین «ماسوله» تا کنون 8 جایزه ملی و بین المللی را از آن خود کرد و آخرین جایزه را از «جشنواره کازان» روسیه با رتبه نخست دریافت کرد و حالا قرار است  یک مجموعه 9 قسمتی در ادامه آن و به نام «10 روستا» ساخته شود.

وی در ادامه افزود: داستان های این کار مجزا است و ربطی به هم ندارد، این 9 قسمت جدید هم از فضایی کاملن ایرانی برخوردار است و مجموعه آن در مدت یک سال و نیم توسط مهناز عادلی نوشته شده است و هم اکنون در حال طراحی کارکترها و اجرای استوری بورد کار می باشیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.