شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲

به میزبانی گروه بین‌المللی «هندیران»؛

نشست ادبی «عصا بیفکن (۲)» برگزار شد

وعده صادق

سینماپرس: نشست ادبی «عصا بیفکن (۲)» شامگاه جمعه (۱۴ اردیبهشت ماه) با حضور جمعی از شاعران ایران، افغانستان و هندوستان و به میزبانی گروه بین‌المللی «هندیران» برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، در این برنامه سید مسعود علوی‌تبار شاعر گفت: استقبال در لفظ به معنای روی آوردن و مقابل کلمه استدبار به معنای پشت کردن است و در شعر و ادب به پیشواز شعر اسلاف و سرمشق قرار دادن آنها برای خلق آثار مشابه جدید گفته می‌شود.

وی اظهار داشت: در دیوان‌های شعر و ادب پارسی به مشابهت‌ها، اقتباس ها و استقبال‌های بسیاری برخورد می‌کنیم به گونه‌ای که بخش قابل توجهی از اشعار ادب پارسی را همین‌ها تشکیل می‌دهند. از جمله فواید استقبال یکی همین آفرینش آثار متعدد، شکوفایی و پیدایش و گسترش دامنه مضامین مورد استقبال واقع شده است. همانند اختراعاتی که با ارائه ایده اولیه راه را برای دست آوردهای عظیم و شگرف بعدی مهیا کردند.

علوی‌تبار افزود: در دو برنامه‌ای که گروه بین المللی هندیران در یک هفته اخیر با عنوان «عصا بیفکن» در استقبال از غزل مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) برگزار کرد استقبال‌های متعدد صورت گرفته هم از لحاظ محتوایی و معنایی و هم از لحاظ شکلی و صوری بودند. یعنی شاعران هم مضامین غزل سرمشق را از دیدگاه خود بازتاب و اکثراً در همان وزن و قافیه و ردیف اشعار خود را ارائه دادند.

وی گفت: به خاطر تعدد آثار و استقبال خوب شاعران در استقبال از غزل مذکور منتخبی از آثار ارائه شده در قالب کتابی به زودی انتشار خواهد یافت.

این نشست با حضور شاعرانی چون علیرضا قزوه، محمدعلی یوسفی، سید مسعود علوی تبار، سید سلمان عابدی، رسول شریفی، مسعود ربانی، مهدی باقرخان، سید حکیم بینش، میثم یوسفی سرخنی،

نغمه مستشار نظامی، سارا جلوداریان، سمانه رحیمی، مهسا ایمانی، خدیجه دیلمی، سارا عبدالهی فر، راضیه مظفری، فاطمه سادات طباطبایی، فائزه امجدیان، فاطمه سادات پاد، سید نرگس هاشم ورزی، سید کبری حسینی بلخی، زهره یوسفی، لیلی حضرتی، صامره حبیبی و صبا فیروزی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.