چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۶

همراه با یک جشنواره آهنگین/

گنجه‌ای: حمايت مسئولان از نوازندگان جوان يكي از ظرايف جشنواره موسيقي فجر است

داوود گنجه ای

عضو شورای سیاست‌گزاری جشنواره بیست و نهم موسیقی فجر معتقد است، همه مسئولان ضمن استفاده از تجربه پیشکسوتان سعی دارند از گروه‌ها و نوازنده‌های جوان حمایت کنند و این نکته یکی از ظرایف و نکات قابل دفاع جشنواره موسیقی فجر است.

به گزارش سینماپرس، داوود گنجه‌ای؛ عضو شورای سیاست‌گزاری جشنواره بیست و نهم موسیقی فجر معتقد است، همه مسئولان ضمن استفاده از تجربه پیشکسوتان سعی دارند از گروه‌ها و نوازنده‌های جوان حمایت کنند و این نکته یکی از ظرایف و نکات قابل دفاع جشنواره موسیقی فجر است.

 

وی برگزاری جشنواره موسیقی فجر را فرصت مغتنمی برای نوازندگان و آهنگسازان جوان دانست تا در نبود اسپانسرهای تجاری و مالی از  امکانات موجود در جشنواره حداکثر استفاده را ببرند.

 

داوود گنجه‌ای درباره جشنواره موسیقی فجر گفت: با مرور دوره‌های مختلف جشنواره موسیقی فجر می‌توان به جوان گرایی آن  پی‌برد؛ به عبارتی همه مسئولان ضمن استفاده از تجربه پیشکسوتان سعی دارند از گروه‌ها و نوازنده‌های جوان حمایت کنند و این نکته یکی از ظرایف و نکات قابل دفاع جشنواره موسیقی فجر است.

 

این نوازنده کمانچه با تاکید بر این موضوع که نخبگان جشنواره موسیقی نباید به حال خود رها شوند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سال گذشته کمیته حمایت از نخبگان تشکیل شد که برای این اتفاق مبارک باید به دست اندرکاران جشنواره دست مریزاد گفت. شاید در سایه این کمیته و حمایت‌های آن  در زمینه برگزاری کنسرت و انتشار آلبوم بتوان فضای موسیقی ایران را تکان داد.

 

داوود گنجه‌ای موسیقی کلاسیک ایرانی را بخشی از تمدن ایران خواند و اظهار داشت: موسیقی کلاسیک ایرانی یک موسیقی فلسفی، متفکرانه و عاطفی است و زیر بنای تمدن ایران زمین را تشکیل می‌دهد. در همین راستا همه  مسئولان فرهنگی باید همت کنند  و در صدد توسعه و تبلیغ آن برآیند و دست و پای آن را برای عرضه نبندند.

 

این هنرمند حمایت همه جانبه مسئولان فرهنگی از جشنواره موسیقی فجر را یکی از راه‌های خدمت به تمدن ایران دانست و افزود: اگر در حفظ و توسعه موسیقی ملی خودمان نکوشیم در آینده با نسلی بی‌هویت روبرو هستیم که میلیاردها تومان هزینه نمی‌تواند آن را جبران کند؛ بنابراین نمایندگان مجلس هم وظیفه دارند که بودجه بخش فرهنگی کشور را بیشتر کنند تا در آینده‌ای نه چندان شاهد صدمات ناشی از کم‌کاری در عرصه فرهنگ نباشیم.

 

عضو شورای سیاست گذاری بیست و نهمین جشنواره بین االمللی موسیقی فجر ادامه داد: تجربه نشان داده است بهترین راه برای دور کردن جوانان از تجربه‌های ناهنجار، سوق دادن آنها به سمت فعالیت‌های فرهنگی است. شاید به همین دلیل است که اغلب فعالان فرهنگی فکر و رفتار سالم‌تری دارند.

 

این استاد موسیقی، برگزاری جشنواره‌های متنوع فرهنگی و هنری  را بهترین راه تبلیغ فعالیت فرهنگی دانست و افزود: جشنواره موسیقی فجر در بیست و نهمین دوره، بخش‌هایی که در سال گذشته به دلیل کمبود بودجه به حال خود رها شده‌اند را دوباره برگردانده است؛ از جمله این بخش‌ها می‌توان به بخش کودک، بانوان و نواحی اشاره کرد؛ البته نباید غافل شد که هر کدام از این موارد خود نیازمند جشنواره‌ای مستقل است تا استعداد‌ها  به درستی تشخیص داده شود و گروه‌های فعال در این زمینه برای عرضه اندام جدی فرصت مناسب در اختيار داشته باشند.

 

داوود گنجه در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به بخش پاپ جشنواره موسیقی فجر گفت: ما چه بخواهیم چه نخواهیم این نوع موسیقی طرفداران خاص  و زیاد خود را در جامعه دارد که موسیقی کلاسیک به دلیل ذات فلسفی خود هیچوقت چنین کششی نخواهد داشت؛ معتقدم باید به این گروه‌ها هم بها داد و آنها را به سمت و سوی تولید فکر و اندیشه فرهنگی کرد.

 

گفتنی است؛ علاقمندان می توانند اخبار این دوره از جشنواره موسیقی را در سایت جشنواره موسیقی فجر به آدرس اینجا  مشاهده کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.