سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۰

نشست کنگره شهدای هسته‌ای برگزار شد؛

نصیری‌فرد: آماده ساخت فیلم با محوریت شهدای هسته‌ای هستیم

نشست خبری رئیس بسیج اساتید با اصحاب رسانه

نشست خبری جشنواره شهدای علمی با حضور دکتر سهراب صلاحی (رئیس بسیج اساتید کشور) ، حجت الاسلام عباس نصیری فرد (دبیر کنگره) و یزدان عشیری (دبیر جشنواره) صبح امروز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، سهراب صلاحی در ابتدای این جلسه گفت: جمهوری اسلامی ایران برای اقتدار ملی نیاز به اقتدار علمی دارد، اساس اقتدار علم است که در این حوزه جوانان ما با پیشرفت در علم نشان دادند که پیشتاز هستند، امروز ایران از نظر دفاعی و علمی در مرحله بالایی قرار دارد.

صلاحی ادامه داد: آژانش انرژی اتمی در یک اقدام غیر منطقی اسامی دانشمندان هسته ای ایران را منتشر کرد و همینطور جامعه بین الملل در مقابل ترورهای نخبه گان هسته ای ایران هیچ واکنشی نشان ندادند، مشکل آنها اقتدار علمی ایران است و همواره ایران به عنوان پیشرفته ترین کشور معرفی می شود. جهان بین الملل وابسته به این منطقه است، این منطقه قلب دنیا می باشد.

در ادامه حجت الاسلام عباس نصیری فرد (دبیر کنگره) گفت: جشنواره شهدای علمی با محوریت پنج شهید هسته ای علی محمدی، سردار تهرانی مقدم، داریوش رضایی نژاد، احمد روشن و مجید شهریاری برگزار می شود و شامل جشنواره شعر که 1150 قطعه شعر از 650 شاعر رسید که ده نفر انتخاب شدند که در مراسم روز پنج شنبه تقدیر خواهند شد در بخش فیلم،فیلمنامه و عکس 222 اثر به دبیرخانه رسیده است.

نصیری فرد ادامه داد: رونمایی از 5 کتاب که با زبان محاوره ای به شهدای هسته ای می پردازد از بخش های دیگر این کنگره خواهد بود که کتاب های «عبور مرزها» براساس شهید علی محمدی، «گزارش یک راز» براساس شهید مجید شهریاری، «چراغ خاموش» براساس شهید تهرانی مقدم، «شعله های خیس لبخند» براساس داریوش رضای نژاد، «جسارت علیه دلواپسی» براساس احمد روشن که هرکدام از عنوان های کتاب براساس زندگی و فعالیت این شهدا انتخاب شده است.

وی ادامه داد:از هنرمندان گلایه می کنم که چرا سراغ ساخت فیلم با محوریت شهدای هسته ای نرفته اند، به جشنواره فیلم فجر پیشنهاد می دهم که بخشی به نام شهدای علمی را به جوایز خود اضافه کنند.

نصیری فرد در پاسخ به خبرنگار سینماپرس مبنی بر حمایت از فیلمسازان در جهت ساخت فیلم با محوریت موضوع، گفت: به چندین فیلمساز پیشنهاد دادیم و دبیرخانه این جشنواره همچنان فعال خواهد بود و اگر فیلمنامه خوبی برایمان ارسال شود آماده فراهم کردن شرایط ساخت هستیم.

عشیری در پاسخ به خبرنگار سینماپرس درباره اعضای داوران این جشنواره، یادآور شد: آثار توسط دبیر کنگره، معاون فرهنگی سازمان بسیج اساتید و من به همراه تیم کارشناسانه به عنوان مشاور داوری شده اند.

کنگره شهدای جهاد علمی روز پنج شنبه 21 آذرماه از 8 صبح در مرکز همایش های صدا و سیما با حضور اهالی سینما،رسانه و مسئولین برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.