چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۹

پاکدل: «فردا» با ایده‌هایی که در ذهن داریم روایت می‌شود/ برای کارگردانی فیلمم از هیچکس ایده نگرفته‌ام

مهدی پاکدل

بازیگر «محمد(ص)» در مورد اولین تجربه کارگردانی خود گفت: بیشتر در قالب فرمی که در ذهنمان ساخته بودیم داستان «فردا» را روایت می‌کنیم و این یک تجربه جدید در سینما خواهد بود.

به گزارش خبرنگار سینماپرس مهدی پاکدل که قرار است اولین فیلم سینمایی خود «فردا» ، را با کارگردانی مشترک با ایمان افشاریان انجام دهد این روز ها مشغول انجام مراحل پیش تولید فیلمش است. او که در سالهای بازیگری با کارگردانان زیاد و بزرگی کار کرده است قصد دارد در اولین گام فیلم ساختن به ایده آل هایش در کارگردانی نزدیک شود.

مهدی پاکدل در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس گفت: در همه این سالهایی که در فیلم ها بازی کرده ام با کارگردانان و آدم های زیادی کار کردم و حتی کارگردان هایی که به نظر خودم کارگردان خوبی نبوده اند از آنها هم آموخته ام و چیز هایی یاد گرفتم. انسان از زندگی کردن یاد می گیرد و من هیچگاه تحت تاثیر کسی یا چیزی نبوده ام که برای کارگردانی فیلم «فردا» سبک و شیوه کارگردانی کسی بخواهد روی من تاثیر بگذارد. من از هر کسی هر چه توانسته ام یاد گرفته ام و هنوز هم در حال یاد گیری ام.

پاکدل افزود: من تمام تلاشم را با ایمان افشاریان که کارگردانی مشترک بر عهده ماست را انجام می دهیم که ایده آل هایی که در ذهنمان هست به عنوان اولین تجربه کارگردانی اجرا کنیم و امیدوارم دیگران این انتظار را نداشته باشند که فیلم خیلی پر تجربه ساخته شود و در حد همان تجربه اول به ما نگاه شود.

وی اظهار داشت: بسته به میزان تجربیاتی که ما در این سال ها در کسوت بازیگر و نه کارگردان از سینما تجربه اندوختیم سعی می کنیم این تجربیات را به کار گیریم. من همیشه دوست داشتم کارگردانی را تجربه کنم و در این سالها بازیگری بیشتر وقت من را گرفت ولی همیشه با همه این اتفاقات سعی می کردم خودم را برای ساختن فیلم آماده کنم و امیدوارم بتوانم در از این پروژه ها و فیلم ها و سال هایی که در سینما بودم استفاده کنم و دراین تجربه موفق باشم.

پاکدل ادامه داد: ساختن فیلم های بعدی بستگی به تجربه ای که در این فیلم داریم متکی خواهد بود.مطمئنا اگر انفاقات خوشایندی برای من بیافتد ،ادامه دادنش برایم سهل ممتنع خواهد شد و می توانم فیلم های بعدی ام را بسازم و اگر ببینم که برای دنیایی بازیگری ساخته شده ام می روم دنبال همان بازیگری.ما همه پیش بینی ها را انجام داده ایم و امیدوارم بتوانیم برنامه هایمان را خوب به پایان برسانیم.

پاکدل در پایان تصریح کرد: ما بیشتر در قالب فرمی که در ذهنمان ساخته بودیم داستان «فردا» را روایت کنیم.این یک تجربه جدید در سینما خواهد بود که یک فرم خاصی از قبل پیش بینی کرده ایم و بارها با افشاریان در خلوت خودمان برای هم تعریف کرده ایم و نما هایمان را ساختیم  و مجسم می کردیم .فیلمنامه دکوپاژ و تدوین و همه چیز را باهم جلو می بردیم و برایش ایده داشتیم و طراحی می کردیم .نوع نگرشی که به ساخت فیلم داشتیم این بود که داستان فیلم را به بهترین شکل در یک فرم خوب برای مخاطبمان روایت کنیم،حال باید ببینیم این تجربه و این نگاه نو چقدر برای مخاطب ایرانی می تواند جذاب باشد.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.