جمعه ۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۹

رفایی: فیلم فجر امسال میزبان «خانه‌های شیشه‌ای» نخواهد بود/فیلم را فدای زمان نمی‌کنم

ناصر رفایی

کارگردان فیلم سینمایی «خانه‌های شیشه‌ای» از متوقف شدن جدیدترین فیلم سینمایی خود خبر داد و گفت: قرار بر این بود که این فیلم را برای جشنواره فیلم فجر امسال آماده کنیم اما به دلیل پیک کاری تصمیم گرفته شد که بعد از فیلم فجر فیلمبرداری را آغاز کنیم.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، ناصر رفایی دلیل این توقف را تاخیر در صدور پروانه ساخت دانست و ادامه داد: با اینکه بخش پیش تولید به خوبی جلو می رفت و آماده فیلمبرداری بودیم اما به دلیل تاخیر در صدور پروانه ساخت به اوج کار همکاران برخورد کردیم و مجبور شدیم کار را در زمان خلوت بعد از جشنواره فیلمبرداری کنیم.

کارگردان فیلم سینمایی «صبحی دیگر» از زمان دقیق شروع دوباره فیلم ابراز بی اطلاعی کرد و افزود: شروع دوباره کار بستگی به این دارد که سازماندهی و برنامه‌ریزی‌هایمان برای این کار به چه زمانی بیانجامد زیرا این امر به خیلی از فاکتورها وابسته است.

وی اظهار داشت: فیلم «خانه‌های شیشه‌ای» را با همان عواملی که از قبل ثابت کرده بودیم می‌سازیم. البته رسانه ها تنها به بازیگران اشاره می کنند در صورتی که ما عوامل پشت دوربین خوبی داریم که کارگردان ها به خاطر آن ها صبر می کنند و گاهی کار را به عقب می اندازند تا بتوانند با آن ها کار کنند و من به خاطر این عوامل ساخت فیلم را متوقف کردم.

رفایی در همین زمینه ابراز کرد: پروژه همان پروژه با نام «خانه‌های شیشه‌ای» است و نام آن هم مانند عوامل کار هیچ تغییری نخواهد کرد.

وی گفت: عجله ای برای ساخت فیلم ندارم زیرا کار عجولانه را دوست ندارم و این ریسک را نکردم که کار را قبل از جشنواره بسازم. جشنواره فشار کاری زیادی بر روی عوامل سینمایی حتی استودیو های ضبط صدا می گذارد، از لوازم و تجهیزات گرفته تا بازیگران همه چیز مشغول کار هستند. ما تصمیم گرفتیم حالا که فیلم به جشنواره فجر نمی رسد فیلم را فدای زمان نکنیم.

رفایی با بیان این مطلب که ساخت این فیلم تا نیمه سال اینده ما را درگیر خود می کند، اظهار داشت: با اینکه خواست تمامی فیلمسازان این است که کارشان در جشنواره مورد قضاوت داوران قرار بگیرد اما بستگی شرایط دارد که فیلمشان به جشنواره برود یا خیر. بحث کار تنها به تصمیم کارگردان معطوف نمی شود عناصر بلکه سرمایه گذار هستند که ممکن است زمانی نتوانند صبر کنند تا فیلم برای جشنواره برود و قبل از برگزاری جشنواره و برای برگرداندن سرمایه خود فیلم را تا قبل از جشنواره اکران کنند به همین دلیل این امر ممکن است ما را مجبور کند تا فیلم را حتی برای جشنواره سال آینده هم نگذاریم و قبل از جشنواره آن را اکران کنیم.

گفتنی است؛ فیلم سینمایی «خانه های شیشه ای» را ناصر رفایی کارگردانی و تهیه کنندگی می کند و از دیگر عوامل این فیلم می توان به علی لقمانی؛ فیلمبردار، جلیل شعبانی؛ مدیر تولید، چاووش هنرآموز؛ دستیار اول کارگردان، یدالله نجفی؛ صداگذار و علیرضا جوادپور؛ طراح گریم، اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.