شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۹

رفایی: منتظر جواب مریلا زارعی برای بازی در «خانه‌های شیشه‌ای» هستیم/فیلم را برای «فیلم فجر» آماده می‌کنم

ناصر رفایی

ناصر رفایی درباره فیلم خود که به تازگی پروانه ساخت گرفته است گفت: تلاش داریم فیلم در جشنواره امسال حضور داشته باشد و بخش‌هایی از کار را پیش از دریافت پروانه ساخت انجام داده‌ایم.

ناصر رفایی ضمن اشاره به این امر که پروانه ساخت فیلم سینمایی «خانه‌های شیشه‌ای» بعد از جلسه هشتم آبان شورای پروانه ساخت، صبح امروز؛ ۱۱ آبان ماه ۹۲ به دست او رسیده، به سینماپرس گفت: از آن جا که تا امروز پروانه ساخت فیلم را دریافت نکرده بودیم کارهای مربوط به ساخت را به صورت پیش تولیدی محدود انجام دادیم.

وی در رابطه با انتخاب بازیگران فیلم جدیدش، اظهار داشت: با اعمال نظر دوستان؛ اما در نهایت بازیگران را خودم انتخاب می کنم و تا این جا هم با حمید فرخ نژاد، لادن مستوفی و السا فیروزآذر برای بازی در این فیلم صحبت کرده ایم و برای برخی از بازیگران از جمله مریلا زارعی هم فیلمنامه را ارسال کردیم و منتظر جواب آن ها هستیم؛ اما هنوز حضور هیچکدام قطعی نیست.

رفایی افزود: «خانه های شیشه ای» قصه در هم تنیده چند خانواده است و چون اقشار مختلف جامعه را به لحاظ نمونه به تصویر می کشد بر همین اساس بازیگران زیادی در فیلم حضور دارند که نقش های اصلی و محوری داستان را ایفا می کنند.

کارگردان فیلم سینمایی «چتر سبز» و «صبحی دیگر» با اشاره به فضای قصه «خانه های شیشه ای» اظهار داشت: «خانه های شیشه ای» در مورد مناسبات و فضاهای موجود در زندگی شهری و به خصوص پایتخت است. در این فیلم به نوعی الگوپذیری از سایر جوامع توسط مردم خودمان را مد نظر قرار داده ایم. آدم های فیلم من عضو طبقه متوسط جامعه هستند. به نظر من این قشر از مردم در تمام عرصه های زندگی اجتماعی و در هر بخشی حضور پررنگ دارند، پس وظیفه فیلمساز است که روزگارشان را به نحو شفاف تری نشان دهد. گاهی این خود ما هستیم که باید خودمان را داوری کنیم و من هم تلاش دارم در این فیلم بستر یک نوع از داوری را فراهم کنم و فکر می کنم اساسا رسالت یک فیلم اجتماعی همین است. البته تاکید می کنم که قرار نیست فیلمساز نسخه بپیچد و یا ادعای خاصی داشته باشد. هر فیلم نگاهی را مطرح می کند که می تواند در کنار نگاه های دیگر قرار گیرد.

رفایی با اعلام امیدواری از این که بتواند فیلم خود را به سی و دومین جشنواره فیلم فجر برساند، گفت: بخش هایی از مراحل پیش تولید را قبلا انجام داده بودیم، اما با تغییر مدیریت کار متوقف شد. اکنون تلاش داریم فیلم در جشنواره امسال حضور داشته باشد، اما قبل از آن باید بررسی هایی انجام شود و برای این بررسی ها امروز؛ یازدهم آبان جلسه ای را با عوامل فیلم ترتیب داده ایم اگر با این ترافیک تولید و کمبود تجهیزات در این شرایط امکان تولید سریع و رسیدن به جشنواره وجود داشته باشد، از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم، اما اگر متوجه شویم طبق برنامه‌ریزی، بیش از حد دیر شده، ترجیح می دهیم ساخت فیلم را با صبوری بیشتری آغاز کنیم اما قطعا در هیمن فصل پاییز یا زمستان فیلم را کلید می زنیم زیرا موضوع و فضای داستان به این دو فصل مربوط می شود.

گفتنی است؛ فیلم سینمایی «خانه های شیشه ای» را ناصر رفایی کارگردانی و تهیه کنندگی می کند و از دیگر عوامل این فیلم می توان به علی لقمانی؛ فیلمبردار، جلیل شعبانی؛ مدیر تولید، چاووش هنرآموز؛ دستیار اول کارگردان، یدااه نجفی؛ صداگذار و علیرضا جوادپور؛ طراح گریم، اشاره کرد.

 

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.