دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۷

دیجتالی شدن سالن های سینمای ایران/

باباییان: حمایت در اکران مهمتر از تولید است/ شرکت‌کنندگان جلسه تهیه‌کنندگان با ایوبی بیشتر دنبال رانت هستند

داریوش بابائیان در در جلسه رئیس سازمان سینمایی با صنوف سینما

داریوش باباییان با اشاره به این موضوع که حمایت در اکران مهمتر از تولید است، در ارتباط با جلسه کارگروه تهیه‌کنندگان با ایوبی گفت: در جلسات کارگروه آدمهایی که انتخاب شده اند کمتر کارشناسند و حاضران بیشتر دنبال رانت و منافع خودشانند.

«داریوش باباییان» تهیه کننده و پخش کننده فعال سینمای ایران درباره دیجیتالی شدن سالن ها به سینماپرس گفت: دیجیتالی شدن در دنیا رو به پیشرفت است و تقریبا کارخانه های نگاتیو و پزتیو در حال تعطیلی است و بروز شدن کلیه امکانات نمایش در ایران هم باید صورت گیرد و باید دیحیتال شود، منتها دستگاه هایی با کیفیت بالا و فناوری تازه اضافه شده به طوری که تهیه کننده و پخش کننده بتواند حتی فیلمش را علاوه بر شهرستانها در خارج از کشور هم مدیریت کند.

تهیه کننده «مزاحم» افزود: مسچی در سمت مدیریت «سینما شهر» مدتی است روی این مساله فعالیت کرده که نمونه اش سینما فرهنگ و هویزه مشهود است که به بهترین نحو به ما سرویس می‌دهد،امیدوارم وی سینماهای شهرستان ها را هم دیجیتالی کنند و سینما یکدست شود.

وی در پاسخ به اینکه دیجیتال به اکران کمک خواهد کرد یا تولید، افزود: بیشتر در اکران تاثیرگذار است، چون 70 درصد فیلمبرداری فیلم‌ها به شکل دیجیتالی شده و اگر بخواهیم به عقب برگردیم باید از 35 استفاده کنیم و الان حمایت در اکران مهمتر از تولید است.

تهیه کننده «بازنده» در پاسخ به اینکه آیا در جلسه مشترک با رئیس سازمان سینمایی حضور داشته است،گفت: در جلسات کارگروه آدم‌هایی که انتخاب می شوند، یک بعدی هستند و کمتر کارشناسان در این جلسات حضور دارند. افرادی که در این جلسات حضور داشتند، دنبال رانت هستند و بالطبع منافع خودشان را در نظر می گیرند و من نبودم چرا که بیشتر کسانی در این جلسات انتخاب می شوند کارشناس نیستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.