یکشنبه ۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۷

مصطفی رحماندوست:

مخاطب‌شناسی دقیق اساس تولید بازی برای کودکان است

مصطفی رحماندوست

نویسنده و شاعر باسابقه عرصه کودکان و نوجوانان گفت: تولید بازی‌های رایانه‌ای ویژه کودکان و نوجوانان تابع عناصری نظیر قصه جذاب، تکنیک روز و تبلیغ و معرفی صحیح آن به خانواده‌هاست.

به گزارش سینماپرس، مصطفی رحماندوست، گفت: کودکان و نوجوانان اکنون فارغ از موضوع سرگرمی نیاز به انگیزه برای ارتباط به تولیدات سرگرمی نظیر بازی های رایانه ای دارند.

وی توضیح داد: دنیای کودک و نوجوان نیازمند قصه‌ها و بازی‌های پیچیده‌تری با جذابیت‌های بصری است که تولیدکنندگان بازی‌های رایانه‌ای می توانند با ترکیب جذابیت‌ و قصه‌های ایرانی این گروه عظیم مخاطب را جذب کنند.

رحماندوست از صنعت گیم به عنوان یکی از ابزارهای قابل اعتنا در عرصه آموزش عمومی در دنیای امروز نام برد و ادامه داد: بازی های رایانه ای سالم، آموزنده و جذاب سرعت انتقال مفاهیم تربیتی و آموزشی به گروه کودک و نوجوان افزایش می‌دهد.

نویسنده با سابقه عرصه کودک و نوجوان تاکید کرد که فعالان عرصه گیم باید با شناخت دقیق مخاطب خود به خصوص کودکان به تولید اثر برگرفته از قصه‌های ناب و جذاب ایرانی با تکنیک روز اقدام کنند. بازی نامه و داستان بازی‎های رایانه‎ای علاوه بر بار دراماتیک توجه به زندگی ایرانی و داستان های کهن فارسی را مورد توجه قرار دهد.

رحماندوست همچنین برگزاری نمایشگاه های بازی های رایانه‎ای را برای معرفی آثار ایرانی به خانواده ها تاثیرگذار دانست و ادامه داد: بسیاری از استعدادهای عرصه  گیم و تولیدات جذاب با عرضه و معرفی درست از طریق یادشده به جامعه معرفی می‏‏‌شود.   

داور سومین جشنواره بازی های رایانه ای تهران، ادامه داد: استعدادهای بسیاری در عرصه گیم وجود دارد که با توجه و سرمایه گذاری مناسب مجال فعالیت می‌یابند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.