سه‌شنبه ۲ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۰

مولانا در مرحله صداگذاری

سریال مولانا

سینما پرس-گروه تلویزیون/ سریال تلویزیونی «مولانا» پس از اتمام تدوین توسط حسن ایوبی به مرحله صداگذاری رسید.

به گزارش خبرنگار سینما پرس سری اول (۱۰ قسمت) مجموعه تلویزونی مولانا پس از اتمام تدوین توسط حسن ایوبی به مرحله صداگذاری رسید. صداگذاری این مجموعه را فرامرز ابوالصدق بر عهده خواهد داشت و اوکاربر روی ده قسمت اول این مجموعه را آغاز کرده است.

 

سريال تلويزيوني مولانا که ابتدا قرار بود شهرام اسدی آن را بسازد به دليل اختلاف با گروه سازنده از پروژه كنار گذاشته شد و قراربر این شد  که آرش معیریان کارگردان سینمای ایران آن را کارگردانی کند.

 

 فاز اول به كودكي مولانا مي پرداخت. در فاز دوم جواني اين شخصيت مورد بررسي قرار مي گرفت و در فاز سوم نيز به دوران پيري مولانا پرداخته مي شد. از مجتبي راعي و حسن فتحي نيز به عنوان گزينه هاي كارگرداني فاز دوم و سوم اين سريال نام برده مي شود.

 

در فاز اول اين سريال بازيگراني همچون: علي دهكردي، شبنم مقدمي، علي نصيريان (در نقش پدر مولانا)، لادن مستوفی (در نقش همسر دوم مولانا) ،محمود بهروزيان، محمدجواد جعفرپور، سپيده سپاه منصور، رضا بهبودي، انوش معظمي، نيكي نصيريان، علي اكبر ميلاني، لي لي فرهادپور و... حضور دارند.

 

نقش شخصیت مولانا نیز برعهده یک جوان تئاتری گذاشته شده که تاکنون در عرصه تصویر تجربه ای نداشته است و بخش های جوانی زندگی این شاعر ایرانی را ایفا خواهد کرد.

 

جلال‌الدین محمد بلخی از مشهورترین شاعران ایرانی است. او در دوران حیاتش به القاب «جلال الدین» «خداوندگار» و «مولانا خداوندگار» نامیده می‌شده‌ و مزار او نیز هم اکنون در شهر قونیه کشور ترکیه است. ضمن اینکه مادر او نیز پارسی بوده است. «مثنوی و معنوی»، «فیه ما فیه»، «مجالس سبعه» و ... از جمله آثار این عارف و شاعر اندیشمند است. مهدی همایونفر تهیه کنندگی «جلال الدین» را با درجه کیفی الف ویژه به سفارش گروه مجموعه های تلویزیونی شبکه اول سیما برعهده گرفته است.

 

انتهای پیام/ا/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.