جمعه ۲۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۵

دلشکستگی چیستا یثربی از تئاتر و تئاتری ها

چیستا یثربی

سینما پرس – گروه هفت هنر/ چیستا یثربی با بیان اینکه از تئاتر و تئاتری ها دلشکسته است در رابطه با عدم دعوت از پیشکسوتان تئاتر درمراسم معارفه معاون امور هنری سخن گفت.

چیستا یثربی نویسنده و کارگردان تئاتر در گفت و گو با خبرنگار سینما پرس اظهار داشت: از حوزه تئاتر خیلی دلشکسته ام و تعجب می کنم حتی در مراسم تودیع یک معاون هنری و معارفه معاون جدید برخی از پیشکسوتان تئاتر کشور که مثل من 27 سال و یا بیشتر عمر خود را وقف صحنه های تئاتر کرده اند دعوت نشدند، کاش لیستی که از طرف مرکز برای این مراسم تهیه شده بود مغرضانه نبود.

 

 وی ادامه داد:  این به معنی آن است که درست مثل همه این سالهایی که کار کردیم بار دیگر باید یک دور باطل را طی کنیم تا خود را به معاون محترم معرفی کنیم در صورتی که این وظیفه ما نیست و این معاون هنری است که خود را به ما معرفی کند، وظیفه هنرمندان در همه جهان نوشتن و خلق کردن است و این وظیفه مسئولان است که هنرمندان را بشناسند.

 

کارگردان نمایش«نزدیک تر» تصریح کرد: من نه اهل سیاست و سیاست بازی هستم و نه اهل سودجویی بلکه من یک تئاتری هستم و کار خود را می کنم من سالی 9 اجرا داشتم و با وجود ایجاد یک سری قوانین مثل سالی یک کار را انجام دادن (اگرچه باز هم در انتظار این نوبت ایستاده ام) اما باز هم به کار خود ادامه می دهم.

 

یثربی با بیان اینکه قوانین دست و پا گیر برای هنرمند معنایی ندارد، گفت: من محدود به تئاتر شهر و ایرانشهر نیستم و در همه این سال ها برای ارگان ها ی مختلف و به خصوص دانشجویانم کار کرده ام و همچنان نیز می کنم، امسال به دعوت سه سفارت خانه نمایش «رستم و سهراب» که به یک دلیل خنده دار آن رادر جشنواره تئاتر فجر رد کرده بودند را اجرا کردم.

 

وی در همین رابطه بیان کرد: بنابراین من به عنوان یک هنرمند منتظر مسئولان نیستم زیرا موضوع اصلی من خلاقیت است و به نظر من این هنرمند نیست که باید برای دیدن معاون یا وزیر بی تاب باشد بلکه آنها هستند که باید وظیفه خود را نسبت به هنر مندان به درستی انجام بدهند.

 

یثربی در پایان خطاب به معاون هنری و مدیر مرکز هنرهای نمایشی گفت: من 83 کتاب تا کنون نوشته ام و هشت بار جایزه فجر را گرفته ام، ا زمعدود کسانی هستم که در حوزه تئاتر درمانی فعالیت می کنم بنابراین من و افرادی که در حوزه تئاتر شناخته شده هستند نیاز به اثبات خودمان نداریم بلکه این شما و مسئولان هستید که باید خودتان را به ما اثبات کنید و به ما بگویید که چه قدر اهل تئاتر هستید و برای آن دل می سوزانید.

 

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.