جمعه ۸ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۱

پخش مستندهایی با موضوع ایران از شبکه مستند

شبکه مستند

سینماپرس: گروه تلویزیون / مستند «پرده‌ها و نگاره‌ها» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مجید قربانی شنبه اين هفته 9 شهريور ماه ساعت 23 در قالب سري جديد « فانوس» از شبکه مستند پخش و تحليل مي شود.

به گزارش سینماپرس، این مستند 41 دقيقه اي به معرفی مظاهر فرهنگ ایرانی و اسلامی در صنایع دستی، هنر و آثار به جامانده تاریخی در استان مازندران  می پردازد. در این مستند سقا تالارها به عنوان بنایی مذهبی شبیه تکایا که دارای نگاره‌ها و نقش‌های منحصر به فردی می باشند و برای عزاداری در مراسم مذهبی کاربرد دارند مورد بررسی قرار می گیرند.

همچنین شبکه مستند برنامه جدیدی با نام « ايران از پس هزاره ها» را در حال نمایش دارد. این برنامه از شنبه تا چهارشنبه ، ساعت 18 از شبکه مستند سیما با هدف معرفی و اطلاع رسانی از رویدادهای و وقایع میراث فرهنگی در 52 قسمت تهیه شده است و با حضور کارشناسان به بحث تاریخی و باستان شناسی و تاریخ معاصر در مناطق مختلف سرزمین ایران با توجه به موقعیت منطقه‌ای و نیازهای اقتصادی آن می‌پردازد.

 

از جمله بخش های مختلف این مستند گزارشی می توان به مصاحبه، معرفی اسناد و مدارک محوطه‌های میراث فرهنگی و نریشن ها اشاره کرد که گروه سازنده « ایران از پس هزاره ها» با سفر به 28 استان کشور رسوم فرهنگی و طبیعت میراث فرهنگی آن استان با تحلیلی کارشناسانه این برنامه را به تصویر می کشند.

تدوین این مجموعه نیز بر عهده مریم حق‌پناه و آرش زاهدی اصل بوده است و شهرام درخشان نیز به عنوان گوینده با این مجموعه همکاری دارد.

انتهای پیام/ م. م ـ ب.ب 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.