سه‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۲

یک فیلم چینی به بخش «هفته منتقدان» جشنواره ونیز افزوده شد

شیو ین جی

سینما پرس- گروه سینما/ فیلم سینمایی «خیابان دام» به کارگردانی ویوین کو از چین به فهرست اسامی آثار حاضر در بخش «هفته منتقدان» جشنواره فیلم ونیز اضافه شد.

به گزارش سینما پرس، مسئولان برگزارکننده هفتادمین دوره جشنواره فیلم ونیز با فاصله یک هفته مانده به آغاز این جشنواره ایتالیایی از افزوده شدن فیلم سینمایی «خیابان دام» (Trap Street) به بخش «هفته منتقدان» این جشنواره مهم و معتبر اروپایی خبر دادند.

 

بنابر گزارش هالیوود ریپورتر، «خیابان دام» با سبکی کافکا‌گونه داستان جوانی به نام «لی کیومینگ» را به تصویر می‌کشد که در یک شرکت نقشه برداری دیجیتالی دوره کارآموزی می‌گذراند. او در این شرکت عاشق دختری مرموز می‌شود که در یک آزمایشگاه سری کار می‌کند. تحقیق درباره این دختر منجر به سفر لی به درون کابوس‌ها و پیچ و تاب‌های زمان می‌شود.

 

بهترین فیلم بخش «هفته منتقدان» با رای هیات داوران انتخاب نمی‌شود، بلکه با رای تماشاگران انتخاب می‌شود. همچنین آثار حاضر در بخش «هفته منتقدان» همگام با آثاری که برای به دست آوردن جایزه شیر طلایی «فیوچر» جشنواره ونیز رقابت می‌کنند نیز رقابت می‌کنند. جایزه شیر طلایی «فیوچر» هرساله به فیلمی اهدا می‌شود که نخستین تجربه کارگردان آن باشد.

 

تمام فیلم‌هایی که در بخش «هفته منتقدان» حضور دارند نخستین تجربه کارگردانان آن‌ها به شمار می‌آیند.

 

«ارتش رستگاری» (Salvation Army) به کارگردانی عبدالله طایا از مغرب، «تجدید دیدار» (The Reunion) به کارگردانی آنا اودل از سوئد، «دختران کویسپ» (The Quispe Girls) به کارگردانی سباستین اسپولودا، «کلاس دشمن» (Class Enemy) به کارگردانی راک بیکک، «سایه سفید و زوران» (White Shadow and Zoran) به کارگردانی نواز دیش و «زوران، پسر خواهر احمق من» (Zoran, My Nephew the Idion) به کارگردانی ماتئو اولئوتو از ایتالیا شش فیلم سینمایی حاضر در بخش «هفته منتقدان» جشنواره فیلم ونیز هستند که اسامی آن‌ها پیش از این اعلام شده بود.

 

بخش «هفته منتقدان» این دوره از جشنواره فیلم ونیز با نمایش انیمیشن سینمایی «هنر خوشبختی» (The Art of Happines) به کارگردانی الساندرو راک از ایتالیا افتتاح می‌شود و فیلم سینمایی «بی‌سواد» (Illiterate) به کارگردانی موزز سپولودا از شیلی نیز در اختتامیه این بخش به نمایش در می‌آید.

 

هفتادمین دوره جشنواره فیلم ونیز روز ۲۸ اوت (ششم شهریور) آغاز می‌شود و در تاریخ هفت سپتامبر (۱۶ شهریور) تابستان سال جاری به پایان می‌رسد.

 

انتهای پیام/م/ن.ف

 

 

  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.